به گزارش ایران دکونومی، در حوزه فناوری و ارتباطات در سطوح مختلف، کارشناسی ارشد حداقل ۳۴ درصد و مدیران حداقل ۳۶ درصد افزایش حقوق را درخواست می‌کنند.

حقوق  ۷۵ درصد فعالین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کارشناسان زیر سطح فقر قرار گرفته‌است.

در گزارش نظرسنجی درباره میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۲ که در ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۱ پیش، منتشر شد، که در این نظرسنجی بیش از ۷۴ هزار نفر در ۷۹ حوزه شغلی و از ۴۵۴ شهر شرکت داشته‌اند.

در این حوزه از ۹۰۳ نفر شرکت‌کننده، در سطح کارشناس، ۷۵ درصد این افراد در سال گذشته زیر ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه گرفته‌اند و برای سال جدید افزایش حقوق ۴۸ درصدی به نسبت سال قبل را درخواست کرده‌اند.

کارشناس در حوزه توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی حداقل حقوق ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر حقوق نیز ۲۴ میلیون تومان بوده‌است. کارشناس ارشد نیز افزایش حقوقی ۴۰ درصدی مدنظر داشته‌است که بازه حداقلی و حداکثری حقوق را بین ۱۲ میلیون تا ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشان می‌دهد. ۷۵ درصد این افراد در سال گذشته زیر ۱۹ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند.

مدیران نیز افزایش حقوق ۳۲ درصدی انتظار داشته‌اند. بر این اساس، حداقل حقوق در این سطح  ۱۹ میلیون و حداکثر حقوق ۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده‌است. ۷۵ درصد افراد در سطح مدیر، در سال گذشته زیر ۳۰ میلیون تومان حقوق گرفته‌اند.

از حوزه‌های شغلی فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو از بین ۹۳۶ شرکت‌کننده، کارشناسان شاغل افزایش ۳۵ درصدی حقوق خود را در سال ۱۴۰۲ انتظار دارند در حالی که در سال گذشته ۷۵ درصد افراد شاغل در این سطح کمتر از ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند.

در سطح کارشناس ارشد تقاضای ۲۱ درصد افزایش حقوق دارند، در حالی که ۷۵ درصد افراد در این سطح در سال گذشته زیر ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند. مدیران این گروه نیز افزایش ۵۰ درصدی برای حقوق خود را مدنظر دارند. ۷۵ درصد این افراد در سال گذشته زیر ۲۲ میلیون تومان حقوق گرفته‌اند.

بیشترین و پایین‌ترین حقوق به ترتیب در سطح کارشناسی بین ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون، در سطح کارشناس ارشد بین ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در سطح مدیر بین ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده‌است.

در حوزه ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری از ۶۱۰ نفر، در سطح کارشناس خواهان افزایش حقوق ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته هستند. ۷۵ درصد افراد در این سطح در سال گذشته زیر ۹ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند.

در سطح کارشناسی ارشد نیز این افراد ۲۸ درصد افزایش حقوق را طلب کرده‌اند در حالی که، در سال گذشته ۷۵ درصد آن‌ها زیر ۱۲ میلیون حقوق دریافت کرده‌اند. همچنین در سطح مدیر افراد خواهان افزایش ۲۲ درصدی حقوق هستند. ۷۵ درصد آن‌ها در این سطح در سال گذشته زیر ۲۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

بر این اساس، حداقل و حداکثر حقوق در حوزه ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری به ترتیب در سطح کارشناسی بین ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون، در سطح کارشناسی ارشد بین ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در سطح مدیر بین ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده‌است.

بر این اساس، حداقل و حداکثر حقوق در حوزه ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری به ترتیب در سطح کارشناسی بین ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون، در سطح کارشناسی ارشد بین ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در سطح مدیر بین ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

همچنین از ۴۵۵ نفر مشارکت‌کننده برای سنجش میزان حقوق در سال ۱۴۰۲ در حوزه برنامه‌نویسی(PHP) در سطح کارشناس افزایش ۳۱ درصدی دستمزد خود را انتظار داشته‌اند. ۷۵ درصد این افراد در سال گذشته زیر ۱۱ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند. حداقل و حداکثر دریافتی افراد در سطح کارشناس در سال آینده بین ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۲۰۰ پیش‌بینی می‌شود.

در حوزه برنامه‌نویسی افراد در سطح کارشناسی ارشد ۳۱ درصد افزایش حقوق را در سال جدید انتظار داشته‌اند در حالی که در سال گذشته ۷۵ درصد این افراد زیر ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده‌اند. حداقل و حداکثر دریافتی این افراد در سال جدید بین ۸ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

همچنین در سطح مدیر نیز ۳۳ درصد افزایش حقوق مدنظر این افراد بوده است. ۷۵ درصد شاغلین در این سطح در سال گذشته زیر ۳۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند. این در حالی است که انتظار می‌رود حداقل ۷۵ درصد افراد تا ۳۹ میلیون تومان بر اساس افزایش ۳۳ درصدی دستمزد حقوق بگیرند.

در حوزه شبکه، پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از ۲۰۶۵ شرکت‌کننده در سطح کارشناس ۷۵ درصد افراد زیر ۱۵ میلیون تومان در سال گذشته حقوق دریافت کرده‌اند و برای سال جدید ۳۴ درصد افزایش حقوق را مدنظر دارند. بر این اساس، حداقل و حداکثر حقوق افراد در این سطح از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۰۰ هزارتومان در سال جدید خواهد بود.

در سطح کارشناس ارشد ۷۵ درصد افراد زیر ۲۲ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند و در سال جدید افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود را انتظار دارند. در سال جدید حداقل و حداکثر دریافتی افراد شاغل در این سطح بین ۱۳ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

در سطح مدیر در سال گذشته ۷۵ درصد افراد زیر ۲۸ میلیون تومان دریافت کرده‌اند و برای سال آینده افزایش حقوق ۳۸ درصدی را مد نظر دارند. در نتیجه، در سال آینده حداقل و حداکثر حقوق دریافتی این افراد بین ۱۶ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array