به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با وجود کاهش امروز (7 اسفند 1402) قیمت طلا به دلیل افزایش ارزش دلار، فلز زرد اخیراً به طور پیوسته افزایش یافته است، زیرا بازار از یک سو کاهش نرخ بهره مورد انتظار را قیمت‌گذاری و با پیش بینی فدرال رزرو از سه کاهش نرخ بهره برای 2024 همگرا شده‌ و از سوی دیگر بالا گرفتن تنش‌های خاورمیانه نیز از قیمت‌ها حمایت کرده است. ما در حال حاضر در یک حالت تعادلی هستیم، بنابراین داده‌ها در چند هفته آینده برای جهت بازار بسیار مهم خواهد بود.

اگر داده‌های اقتصادی بدتر از انتظارات باشند، ممکن است قیمت طلا مجدداً تا رسیدن به اوج های جدید بالا برود. در حال حاضر هر انس طلا با 0.08 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در کانال 2032 دلار و 6 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل روزانه قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 7 اسفند 1402

در نمودار روزانه، می‌توانیم ببینیم که طلا در حال نزدیک شدن به یک خط روند کلیدی در سطح 2050 است. این جایی است که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم فروشندگان با توجه به ریسک تعریف شده وارد بازار شوند؛ در حالی که خریداران می‌خواهند قیمت را بالاتر ببرند تا روند صعودی را به مقاومت کانال 2080 برسانند.

احتمال به تعویق افتادن روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به خاطر بالا بودن شاخص تورم، قیمت دلار را بالا نگه داشته و بر قیمت طلا تاثیرگذار است. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی است که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است و قرار است فردا (سه‌شنبه 8 اسفند) منتشر شود.

بازارها 68 درصد احتمال می‌دهند که اولین کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن 2024 صورت گیرد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

رویدادهای آتی

فردا (8 اسفند) شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا منتشر خواهد شد. روز پنجشنبه (10 اسفند)، شاخص مخارج مصرف شخصی (PCE) آمریکا و آخرین آمار بیکاری این کشور منتشر می‌شود. در نهایت روز جمعه (11 اسفند)، شاخص PMI تولیدی ISM یا ISM Manufacturing Index منتشر خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: forexlive

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array