به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، پایین آمدن ارزش دلار و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تقاضا برای خرید طلا را بالا برده است. خرید طلا به خصوص از سوی بانک‌های مرکزی افزایش یافته و این واقعیت که ارزش دلار تغییر چندانی نداشته از قیمت طلا حمایت می‌کند.

هر انس طلا، امروز (شنبه، 5 اسفند 1402)، در رنج قیمتی 2035 دلار و 56 مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

با تمرکز معامله گران بر کاهش بازدهی خزانه‌داری، فلز زرد رشد کرد. کاهش بازدهی خزانه‌داری به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای فلزات گرانبها عمل می‌کند.

طلا در یک موقعیت بالقوه صعودی به سر می‌برد. این روند به دنبال آزمون حمایت میانگین متحرک 8 روزه (MA 8) شکل گرفته است. از سوی دیگر، به دلیل اینکه خریداران کنترل بازار را به دست گرفته و قیمت فلز گرانبها را در محدوده تثبیت دو روزه و به بالاترین حد خود در 11 روز اخیر رساندند، قیمت به سمت صعود متمایل است. شایان ذکر است که در زمان نگارش مقاله، فلز زرد از شکست مقاوت محدوده 2041 دلار ناکام مانده است.

بسته شدن هفتگی بالای 2031، عبور این هفته از الگوی صعودی هفته گذشته را تأیید می‌کند. شکست صعودی به تازگی آغاز شده است، بنابراین احتمال دیده شدن قیمت‌های بالاتر وجود دارد.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

در کنار شکست موفقیت‌آمیز بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50)، طلا به بالای سطح قیمت کلیدی از اوج نوسان آگوست 2020 در 2031 دلار (خط افقی قرمز نقطه‌گذاری شده) بازگشته است.

در نهایت و در صورتی که طلا بتواند بالاتر از سطح 2025 دلار باقی بماند، به سمت نزدیکترین مقاومت در 2065 تا 2075 دلار حرکت خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array