به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز آوی (Aave) در راستای گسترش اکوسیستم دیفای خود، پروتکل بازار پولی خود را در شبکه بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) مستقر کرده است.

تیم بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آوی در حال پیوستن به لیست رو به رشد پروتکل‌های دیفای در این شبکه بلاکچین است. این پروتکل وام‌دهی به پلتفرم‌هایی مانند یونی سوآپ و پنکیک سوآپ می‌پیوندد تا اکوسیستم دیفای را در شبکه بلاکچین تقویت کند.

با استقرار آوی در بلاکچین بی‌ان‌بی چین (BNB Chain)، این شبکه چندین پروتکل وام‌دهی دیفای از جمله امبیت فایننس (Ambit Finance) و ونوس (Venus) خواهد داشت. جدای از این، در حال حاضر بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) از پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ، ابزارهای LP، صرافی‌های غیرمتمرکز و دائمی برخوردار است. به گفته تیم توسعه دهنده آن، ممکن است این شبکه به زودی پروتکل‌های استیکینگ مجدد را نیز به اکوسیستم دیفای خود اضافه کند.

اکوسیستم دیفای در بی‌ان‌بی چین
اکوسیستم دیفای در بی‌ان‌بی چین (BNB Chain)؛ منبع: BNB Chain

پیامدهای ادغام پروتکل دیفای آوی در زنجیره هوشمند بایننس

بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) اذعان داشته است که ورود آوی به این شبکه، جامعه بی‌ان‌بی چین را قادر می‌سازد به یکی از پلتفرم‌های پیشروی وام‌دهی امور مالی غیرمتمرکز در صنعت کریپتو دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، این ادغام به کاربران آوی اجازه می‌دهد از مزایای کاربری بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) مانند کارمزدهای کمتر آن بهره‌مند شوند؛ به علاوه اینکه به نقدینگی موجود در بازار استیبل کوین FDUSD مبتنی بر زنجیره بایننس نیز دسترسی خواهند داشت.

به غیر از موارد فوق، آنگونه که تیم توسعه‌ دهندگان بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) ادعا می‌کند، توسعه‌دهندگان در این شبکه بلاکچین نیز می‌توانند با ساخت برنامه‌هایی که بر مبنای نقدینگی آوی عرضه می‌شوند از مزایای این ادغام بهره‌مند شده و قابلیت‌های دیفای در  زنجیره بایننس را گسترش دهند. این ادغام با ارائه یک پلتفرم وام‌دهی برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) اکوسیستم فعلی را تکمیل خواهد کرد. به گفته آنها، آوی یک “برنامه کاربری” است که می‌تواند به عنوان یک بلوک ساختمان برای ساخت اپلیکیشن‌های پیچیده‌تر در امور مالی غیرمتمرکز عمل کند.

علاوه بر این، با راه‌اندازی پلتفرم دیفای آوی در شبکه بایننس، جامعه بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) نیز گزینه‌های جدید وام‌دهی و استقراض و افزایش نقدینگی را پیش روی خود خواهند داشت. مارک زلر، بنیانگذار Aave-Chan Initiative (ACI)، در یک بیانیه مطبوعاتی به کوین تلگراف گفت که آنها با کمال میل از استیبل کوین FDUSD برای نسخه سوم آوی (Aave v3) و راه‌اندازی آن در زنجیره هوشمند بایننس استفاده خواهند کرد.

در همین حال، بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) نیز تاکید کرده است که ادغام آوی بخشی از تلاش‌های آن برای تشویق پذیرش هرچه بیشتر با تمرکز بر برنامه‌های غیرمتمرکز، از جمله پروتکل‌های دیفای است. لازم به ذکر است که بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) روز 31 ژانویه (11 بهمن)، ضمن انتشار چشم‌انداز آتی بازار خود اشاره کرد که دیفای یکی از اهداف کلیدی آن برای سال 2024 است. به غیر از دیفای، این زنجیره با افزایش اعتبارسنجی‌های فعال، در آینده بر حوزه‌های گیمینگ، هوش مصنوعی (AI) و تمرکززدایی تمرکز بیشتری خواهد داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array