به گزارش ایران دکونومی، از آنجا که وزارت بهداشت در مهلت مشخص شده جهت ارائه پیش‌نویس فعالیت پلتفرم‌های توزیع دارو اقدامی نکرده بود، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دست به کار شده و این پیش‌نویس را به معاون اول ریاست‌جمهوری ارسال کرد.

در این پیش‌نویس که شرایط دریافت مجوز فعالیت بیان شده، به عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشوری یا اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و همچنین اتصال به امتا جهت احراز هویت دقیق تاکید شده است.

پیش نویس دستورالعمل فعالیت پلتفرم های توزیع دارو

وزارت بهداشت که بارها مخالفت خود را با توزیع اینترنتی دارو اعلام و دلیل این مخالفت را عدم ارتباط مسئول فنی داروخانه با دریافت کننده دارو عنوان کرده بود، در پیش‌نویس پیشنهادی از سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر این مسئله تاکید شده که پلتفرم‌ها باید شرایطی فراهم کنند تا امکان ارتباط مسئول فنی داروخانه با کاربر وجود داشته باشد.

در این پیش‌نویس، پلتفرم مسئول مستقیم حفاظت از اطلاعات کاربران بوده و در صورت بروز هرگونه اتفاقی برای امنیت اطلاعات کاربران، مدیرعامل پلتفرم به عنوان مسئول آن باید پاسخگو باشد.

در پیش‌نویس دستورالعمل پلتفرم‌های توزیع دارو، یکی دیگر از دغدغه‌های وزارت بهداشت لحاظ گردیده و عنوان شده که توزیع دارو از طریق داروخانه‌های مجاز با آدرس مشخص انجام شود. همچنین سکوها را از هر گونه انبار فرآورده‌های سلامت در این پیش‌نویس منع کرده است.

ارائه این پیش نویس از سمت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موجب شده تا وزارت بهداشت برای تدوین دستورالعملی در این زمینه اقدام کند و در غیر این صورت کارگروه اقتصاد دیجیتال دستورالعمل‌های پیشنهادی را بررسی و یکی از آنها را تصویب کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array