به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اخبار جدید حاکی از آن هستند که پلتفرم واتساپ قصد دارد بخش استاتوس (Status) خود را مجدداً طراحی و آپدیت کند.

براساس یافته‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد سبک جدیدی از استاتوس‌ها در انتظار کاربران پیام‌رسان محبوب واتساپ می‌باشد. این آپدیت که برای نسخه اندروید این اپلیکیشن در دست توسعه است، به جهت بهبود تجربه کاربری عرضه خواهد شد.
فعالیت‌های بخش استاتوس‌ واتساپ در حال حاضر در قالب دایره‌ای قرار دارند و کاربران ملزم هستند برای مشاهده وضعیت مخاطبین خود، به‌صورت مجزا این دایره‌ها را انتخاب کرده و استاتوس را باز کنند.

طراحی جدید استاتوس‌های واتساپ به سبک کارت مانند

این آپدیت جدید فعلاً در نسخه بتای اندروید این پیام‌رسان و از طریق فروشگاه گوگل‌پلی عرضه شده است؛ اما به‌صورت کلی سبک چیدمان جدید کارت مانند استاتوس‌ها، نمای جدیدی به واتساپ آورده است. رابط کاربری بهبودیافته در این آپدیت در راستای ارتقا و سهولت دسترسی و همچنین ناوبری پیشرفته‌تر در محیط این پیام‌رسان طراحی شده است.

بخش عمده آپدیت‌های اخیر این پیام‌رسان تمرکز شدیدی بر قابلیت‌هایی مانند کانال (که در سال 2023 معرفی شده بود) داشتند. همچنین با بررسی کلی این آپدیت‌های جدید، می‌توان نیم‌نگاهی به برنامه‌های آینده متا برای این پلتفرم نیز داشت. برای مثال، اخیراً واتساپ از قابلیت جدید دیگری برای بازنشر پست کانال‌ها در استاتوس نیز رونمایی کرده بود.

 تا پیش از این، امکان به‌اشتراک‌گذاری پست کانال‌های عمومی در چت‌های دونفره و گروهی امکان‌پذیر بود و با این آپدیت بازنشر این محتواها در فضای استاتوس کاربری نیز فراهم می‌شود. این قابلیت جدید واتساپ مشابه قابلیت بازنشر پست‌ها در استوری‌های اینستاگرام می‌باشد. حالا به‌نظر می‌رسد با بازطراحی بخش استاتوس‌ها در تب Updates، هم پست‌های کانال‌ها و هم وضعیت (Status) کاربران از این آپدیت بهره ببرند.

به لطف مرجع همیشگی و معتبر اخبار واتساپ، وبسایت WABetaInfo، جزئیات بیشتری از این قابلیت در نسخه v2.24.4.23 بتای اندروید در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است. به‌صورت کلی، این آپدیت توجه بیشتری را به بخش استاتوس‌ها در تب Updates جلب می‌کند. به گفته این وبسایت؛ این آپدیت فعلاً در دسترس عده‌ای کاربران منتخب نسخه بتای واتساپ قرار گرفته و هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است.

با اینکه در تصویر منتشر شده WABetaInfo فقط استاتوسِ شخصی خود کاربر نمایش داده شده است؛ اما استاتوس‌های دیگر مخاطبین نیز به‌صورت کارت‌مانند و در یک ردیف در ادامه کارت اول قرار خواهند گرفت. در این آپدیت فضای بیشتری به استاتوس‌ها اختصاص داده شده و کاربران می‌توانند با یک نگاه کلی به وضعیت مخاطبین خود دسترسی داشته باشند.
در نسخه قبلی، استاتوس‌های افراد در قالب‌های دایره‌ای شکل که دارای عکس پروفایل آنها بود نمایش داده می‌شد. ولی با این بازطراحی جدید، عملاً یک پیش‌نمایش از استاتوس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین همانطور که در تصویر مشخص است، زیر بخش استاتوس‌ها بخش کانال‌های واتساپ قرار دارد.

شاید در وهله اول اینگونه به‌نظر برسد که بازطراحی بخش استاتوس‌ها فضای بسیار زیادی را اشغال کرده و بخش کانال‌ها دیگر مانند گذشته به‌چشم نمی‌آیند. اما به‌صورت کلی، ایده ارائه “پیش‌نمایش” استاتوس قطعاً رویکرد مناسبی برای آپدیت کردن این قابلیت است. در نتیجه چنین رویکردی، کاربران می‌توانند به‌سرعت وضعیت مخاطبین خود را مشاهده و یا رد کنند و دیگر مجبور به باز کردن تک‌تک استاتوس‌ها نخواهند بود.

منبع: Android Police

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array