به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش هنلی و شرکا، حجم دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری که توسط افراد در گروه بریکس (BRICS) نگهداری می‌شود، در دهه آینده و تا سال 2034 به شدت افزایش خواهد یافت.

گروه بریکس از اقتصادهای نوظهور که قبلاً برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را تشکیل می‌داد، پس از پیوستن ایران، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی در ژانویه سال جاری میلادی، دستخوش تغییرات گسترده‌ای شد. عربستان سعودی نیز که رسماً از آن دعوت شده، قرار است به عضویت بریکس درآید.

بر اساس این گزارش، کل ثروت قابل سرمایه‌گذاری در کشورهای بریکس بالغ بر 45 تریلیون دلار است، در حالی که انتظار می‌رود تعداد این میلیونرها در دهه آینده 85 درصد افزایش یابد. در حال حاضر 1.6 میلیون فرد با دارایی های قابل سرمایه گذاری بیش از 1 میلیون دلار در گروه وجود دارد که 4716 نفر با بیش از 100 میلیون دلار و 549 میلیاردر هستند.

در مقایسه و براساس داده‌های ارائه شده به CNBC توسط «اندرو آمولیس» تحلیل‌گر؛ در گروه G7 که شامل کانادا، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌شود، تا دسامبر 2023، رقم دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری 110 تریلیون دلار بود. پیش بینی می‌شود تعداد میلیونرهای گروه G7 در دهه آینده 45 درصد افزایش یابد.

«دومینیک وولک» شریک مدیر شرکت هنلی و شرکا و رئیس آسیای جنوب شرقی، در جریان ارائه این گزارش گفت: «بریکس نظم جهانی را به چالش می‌کشد و خود را به عنوان یک رقیب قدرتمند برای G7 و سایر نهادهای بین‌المللی تثبیت می‌کند.»

براساس این گزارش، هند از نظر رشد دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری با جهش 110 درصدی ثروت سرانه تا سال 2033 پیشتاز است. امارات متحده عربی برای رشد 95 درصدی آماده است، در حالی که انتظار می‌رود ارقام مربوط به چین و اتیوپی نیز به ترتیب 85 و 75 درصد افزایش یابد.

«یورگ استفن» مدیر عامل شرکت هنلی و شرکا، اظهار داشت که BRICS اکنون یک بازیگر بسیار تأثیرگذار در اقتصاد جهانی است و فرصت‌های جذاب جدیدی را برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد با استعداد با ارزش خالص بالا ارائه می‌کند. در همین حال، «جف اوپدایک» کارشناس ارشد امور مالی و سرمایه‌گذاری شخصی، گفت که کشورهایی که زمانی «در حال توسعه» یا «در حال ظهور» یا «جهان سوم» تحقیرآمیز مورد توجه قرار می‌گرفتند، اکنون اقتصادهای پویایی هستند که نظم جهانی را تغییر می‌دهند.

اوپدایک گفت: «از نظر اقتصادی، کشورهای غیرغربی (با پیشتاز بریکس) جهان را به سوی واقعیتی جدید سوق می‌دهند: یک وضعیت اقتصادی، اجتماعی و پولی در حال ظهور که چیزی را که جهان برای نزدیک به هشت دهه به عنوان عادی پذیرفته است، تغییر می‌دهد.»

منبع: rt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array