به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از روز هشتم فوریه (19 بهمن) تاکنون، ساختار بازار کاردانو [ADA] روندی صعودی  را در پیش گرفته و با قاطعیت از مقاومت 0.524 دلار عبور کرد. خریداران این حرکت را برای 10 روز بعد نیز ادامه دادند و دستاورد هفتگی این دارایی دیجیتال را به حدود 15 درصد رساندند.

در نمودار روزانه قیمت کاردانو می‌بینیم که منطقه 0.558 تا 0.578 دلار که با رنگ آبی مشخص شده است، یک بلوک سفارش نزولی را تشکیل می‌دهد؛ به علاوه، شکاف ارزش منصفانه در ناحیه 0.554-0.57 دلار با آن انطباق دارد. این دو ناحیه، در کنار هم یک منطقه مقاومت سخت را تشکیل دادند.

نمودار کاردانو

با این حال، گاوها موفق شدند این منطقه مقاومت را بشکنند و قیمت را به بالای این مانع هدایت کنند. علاوه بر این، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) که از ماه ژانویه روندی نزولی داشت، اخیراً از رکود خارج شده است. همین هجوم تقاضا یکی از دلایلی بود که باعث شد کاردانو (ADA) مقاومت مذکور را با قدرت پشت سر بگذارد.

با توجه به اینکه تراز 0.69 دلار، بالاترین سطح قیمتی است که کاردانو (ADA) در دسامبر 2023 لمس کرد، این احتمال وجود دارد که منطقه 0.68 تا 0.7 دلار با انبوهی از سفارشات فروش مواجه شود. تحقق این پیش‌بینی به این معنا است که خریداران برای غلبه بر این منطقه مقاومت با چالش سختی روبه‌رو خواهند شد.

از سوی دیگر، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) این دارایی دیجیتال اوایل فوریه به زیر صفر رسیده بود. از آن زمان به بعد، این معیار به طور پیوسته در حال افزایش بوده است که نشانگر افزایش سطح اعتماد هولدرها به این دارایی است. با این اوصاف، احساسات حاکم بر بازار به نفع خریداران است. افزایش میانگین سنی کوین‌های هولد شده از ماه ژانویه نیز نشان دهنده ذهنیت قوی نگهداری به جای فروش است.

چشم‌انداز یک ساله کاردانو (ADA)

چارلز هاسکینسون بنیانگذار کاردانو در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد آینده ADA، پیش‌بینی کرد که امسال می‌تواند بهترین سال برای رشد این پروژه باشد. هاسکینسون برای اثبات ادعای خود به معیارهای رشد کاردانو، از جمله افزایش قابل توجه کل ارزش قفل شده (TVL)، رتبه‌بندی آن در میان دارایی‌های دیجیتال و پرایس اکشن اخیر آن اشاره کرده است.

به گفته او، TVL کاردانو اکنون ۱۶۶ درصد نسبت به سه ماهه قبل و نزدیک به ۷۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان‌دهنده اهمیت روزافزون آن در فضای ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، مشارکت استراتژیک کاردانو و اکوسیستم در حال گسترش کریپتو، نشان دهنده پتانسیل بیشتر این دارایی برای رشد و پذیرش در دنیای واقعی است.

هاردفورک بعدی کاردانو یعنی چانگ (Chang) که قرار است با معرفی نسخه سوم پلوتوس (Plutus) همراه شود، تازه‌ترین نسخه از پلتفرم قرارداد هوشمند کاردانو است که تحولات زیادی را با خود به ارمغان خواهد آورد و قابلیت‌های قرارداد هوشمند کاردانو را به میزان قابل توجهی ارتقا داده و باعث افزایش حجم تراکنش‌ها و پذیرش آن می‌شود.

علی مارتینز، تحلیلگر برجسته بازار نیز در تایید صحبت‌های هاسکینسون با اشاره به تغییرات اخیر قیمت ADA و مقایسه رفتار آن در اواخر سال 2018 و نوامبر 2020، گفته است کاردانو (ADA) می‌تواند تا ژانویه 2025 به قیمت 8 دلار برسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array