به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ابزار Google Analytics 4 (GA4) کمپانی گوگل از یک قابلیت جدید برای تشخیص اتوماتیک ترندها رونمایی کرده است.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط GA4، عملکرد این قابلیت به ابزار تشخیص ناهنجاری شباهت فراوانی دارد، اما قابلیت “تشخیص ترند” به تغییرات تدریجی‌ای می‌پردازد که به‌مرور زمان و در یک بازه زمانی طولانی‌تر خودنمایی می‌کنند.

آشنایی با قابلیت تشخیص هوشمند ترندها در ابزار Google Analytics

ابزار تحلیلی GA4 یا Google Analytics 4، نسخه‌ای جدید از سرویس تجزیه و تحلیل وب Google Analytics است که از 4 سال پیش و در سال 2020 به‌عنوان نسخه بتا به کاربران عرضه شده بود. در حال حاضر GA4 به عنوان نسخه اصلی در دسترس می‌باشد و حالا قابلیت جدید تشخیص ترند آن می‌تواند “تغییرات جزئی و اما طولانی‌مدت و مهم داده‌های شما را بررسی کرده و به‌صورت مجزا مشخص کند”.

به‌صورت کلی، عملکرد این قابلیت جدید ابزار Google Analytics 4 به قابلیت “تشخیص ناهنجاری” شباهت بسیاری دارد و قادر است هرگونه تغییرات ایجاد شده در داده‌ها را شناسایی و بررسی کند. اما این دو قابلیت یک تفاوت اصلی و اساسی دارند: در حالی‌که قابلیت تشخیص ناهنجاری “تغییرات شدید و ناگهانی را شناسایی می‌کند”، قابلیت تشخیص ترند بر “تغییرات آهسته‌تر و تدریجی‌تری متمرکز می‌شود که در یک بازه زمانی طولانی‌تر” اتفاق می‌افتند.
این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد اشراف کامل و جامعی به تغییرات صورت‌گرفته در داده‌های خود داشته باشند و به کمک این دو قابلیت هم تغییرات سریع و ناگهانی و هم تغییرات تدریجی و آهسته را شناسایی کنند.

استفاده از این قابلیت جدید ابزار GA4 تأثیر به‌سزایی در تشخیص ترندهای سطحی و زودگذر و همچنین ترندهای ماندگارتر خواهد داشت. این ابزار کارایی زیادی در تصمیم‌گیری‌هایی دارد که بر مبنای تحلیل داده‌ها انجام می‌شوند و در نتیجه بهره‌وری را نیز افزایش خواهد داد.
درک کردن شرایط بازار و رفتار مشتریان به کاربران ابزار تحلیلی GA4 اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های طلایی آینده را به‌آسانی پیش‌بینی کرده و با مدیریت خطرات و ریسک‌های موجود، از این شرایط نهایت استفاده را ببرند.

برای استفاده از قابلیت جدید تشخیص اتوماتیک ترندهای Google Analytics، کافی‌ست مسیر روبه‌رو را طی کنید: در صفحه اصلی ابزار GA4 به بخش Insights and Recommendations مراجعه کرده و سپس Insight Card مربوطه را انتخاب کنید. نتایج تحلیل این داده‌ها در بخش Reports، Advertising و همچنین Insights Hub قابل مشاهده است.

منبع: Search Engine Land

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array