به گزارش ایران دکونومی، امروز (پنجشنبه، ۲۶ بهمن) طی مراسمی از داروهای درمان سرطان و بیماری‌های پوستی تولید شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، «روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و «دکتر حیدر محمدی» رئیس سازمان غذا و دارو رونمایی شد.

رونمایی از داروهای درمان سرطان تولید کشور ایران

سحر بهمنی، مدیرعامل شرکت مذکور، از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید داروهای خاص گفت و ادامه داد: محصولاتی که از آنها رونمایی شده، قابل مصرف در حوزه درمان سرطان و پروبیوتیک هستند که داروهای خاص بوده و پس از طی مراحل فنی به بازار عرضه شده است.

او با بیان این نکته که مواد اولیه داروی تولید شده در این سایت از لحاظ حدود مواجه سلامت محور در دسته مواد پر خطر قرار می‌گیرند، عنوان کرد: تولید و کار با این مواد الزامات بین‌المللی کار و مواجه با فرآورده‌های با ۳ -۵ OEB را می‌طلبد، که با نصب و استقرار و احراز کیفیت “تجهیزات تولیدی” اختصاصی نظیر ایزولاتورهای بهینه سازی شده برای کلیه مراحل سنتز مواد اولیه با OEB ۴, ۵ صورت گرفته است.

بهمنی به اخذ گواهی GMP توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: بهره برداری و راه اندازی این خط، با تولید سه ماده اولیه “اداراوون، توفاسیتینیب سیترات و اپرملیست” در سال اول علاوه بر اینکه بخش زیادی از نیاز کشور تامین می‌شود، بالغ بر ۴۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.

 او گفت: با توجه به اینکه داروهای ضد سرطان و سیستم ایمنی، در شرایط خاص تولید می‌شوند، تعداد تولید کنندگان آن در دنیا محدود است، همچنین پتنت برندهای اصلی باعث شده که این داروها با قیمت سرسام آور به دست مصرف‌کننده برسند؛ در نتیجه دسترسی بیمه‌ها و بیماران به این داروها محدود خواهد شد. اما با تولید آنها در کشور علاوه بر تولید این محصول استراتژیک، می‌توان بی نیازی کشور در پرداخت ارزی بالا و حل مشکلات بیماران را متصور بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array