به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توسعه‌دهندگان پروتکل امور مالی غیرمتمرکز کرو فایننس (Curve Finance) روز 14 فوریه (25 بهمن) با صدور بیانیه‌ای نسبت به وجود یک برنامه جعلی با عنوان DeFi Curve در اپ استور اپل هشدار دادند. این درحالی است که طبق گفته این تیم، در حال حاضر هیچ برنامه رسمی با این نام وجود ندارد.

در این برنامه غیرمجاز کمپانی MK Technology Co. Ltd به عنوان خالق اثر نام برده شده است. در وب‌سایت رسمی این برنامه، که توسط Google Sites میزبانی شده است، یک آدرس ایمیل تک پروتون به همراه یک توصیفگر «Curve Finance» ارائه شده است. نکته مهم این است که هیچ برنامه دیگری توسط MK Technology در اپ استور ارائه نشده است.

کُرو فایننس (Curve Finance)

این اپلیکیشن جعلی که در حال حاضر دارای امتیاز 4.6 از 5 ستاره است، خود را به عنوان “برنامه‌ای قدرتمند برای مدیریت وام‌گیرندگان و وام‌های آنها” معرفی می کند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با انجام یک بازی پازل در بخش Gaming برنامه، entertainment right را مستقیماً در برنامه دریافت کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه فقط بدون مجوز از برند Curve Finance استفاده می‌کند یا برای سرقت دارایی‌های کیف پول کاربران طراحی شده است.

همانطور که می‌دانید، اپلیکیشن‌های جعلی کریپتو در طول سال‌های اخیر به یک مشکل بزرگ تبدیل شده‌اند. روز 21 ژوئن 2023 (31 خرداد)، اپل یک برنامه کیف پول مخرب ترزور (Trezor) را از فروشگاه اپ استور خود حذف کرد. این اپلیکیشن جعلی کاربران را وادار می‌کرد عبارات بازیابی کیف پول خود را در برنامه درج کنند. این کار به هکرها اجازه می‌داد تا تمام دارایی رمزارزی کاربران را تخلیه کنند. به همین ترتیب، روز 5 نوامبر 2023 (14 آبان)، مایکروسافت برای سومین بار طی دو سال گذشته، یک برنامه جعلی Ledger را حذف کرد که توانسته بود قبل از شناسایی، 588000 دلار را در 38 تراکنش به سرقت ببرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array