به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد داشته باشد هدفون‌ها را به هوش مصنوعی تازه‌وارد Gemini خود مجهز کند.

گوگل هفته گذشته از اپلیکیشن چت‌بات هوش مصنوعی خود (که در گذشته Bard نام داشت) رونمایی کرده بود. تمرکز این اپ بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود و دستیار هوشمند Google Assistant همچنان به خدمت‌رسانی خود در اسپیکرها، تلویزیون‌ها، خودروها و گجت‌های متصل به سیستم‌عامل WearOS ادامه می‌داد.
حالا به‌نظر می‌رسد امکانات هوش مصنوعی Gemini که هم‌اکنون در ایالات متحده آمریکا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در اختیار کاربران است؛ قرار است به‌زودی به هدفون‌ها و ایربادها نیز افزوده شود.

اپلیکیشن Gemini

جایگزین شدن خدمات دستیار صوتی Assistant با Gemini

بعضی از توسعه‌دهندگانی که به نسخه‌ بتای هوش مصنوعی گوگل دسترسی دارند؛ اخیراً با پیامی مبنی‌ بر پشتیبانی Gemini از هدفون‌ها روبه‌رو شده‌اند. در این پیام تازه، به‌وضوح توضیح داده شده که این کمپانی قصد دارد خدمات هوش مصنوعی خود را به هدفون‌ها نیز گسترش دهد.

با بررسی کدهای موجود در اپلیکیشن اندرویدی هوش مصنوعی Gemini، مشخص شده که این ویژگی در آینده نزدیک به هدفون‌ها افزوده خواهد شد. البته همیشه احتمال این وجود دارد که کمپانی گوگل از تصمیم خود برای توسعه این قابلیت منصرف شده و در نهایت این تغییرات را به‌صورت عمومی منتشر نکند. اما جای تعجبی ندارد که در چنین برهه‌ای از زمان که هوش مصنوعی اهمیت بسیاری برای کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی دارد؛ گجت‌های پوشیدنی نیز در اسرع وقت به این امکانات مجهز شوند.

نشانه‌های موجود در کدنویسی‌های گوگل اشاره مستقیمی به توسعه این قابلیت دارند، اما در هر صورت گوگل هفته گذشته تأکید کرده بود که هوش مصنوعی Gemini ابتدا به گوشی‌های اندرویدی و سپس iOS خواهد آمد.
حتی اگر قابلیت جدید این هوش مصنوعی در گوشی اندرویدی شما فعال شده باشد؛ هدفون‌های شما فعلاً دستیار Google Assistant را به رسمیت خواهند شناخت.

پیش‌بینی می‌شود ارائه Gemini در هدفون‌ها و ایربادها، خدمات هوش مصنوعی زایا را به عرصه “دستورات صوتی” گسترش دهد. البته باید صبر کرد و دید که برنامه کمپانی گوگل برای بهینه‌سازی خدمات این هوش مصنوعی در محیط هدفون‌ها چیست و طیف پاسخ‌دهی مدنظر این دستیار صوتی تا چه مسافتی مجاز است.

نسخه موبایلی این هوش مصنوعی که به‌تازگی برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شده بود؛ هنوز جای کار بسیاری دارد و نسخه سیستم‌عامل iOS نیز هنوز منتشر نشده است. همچنین فارغ از ناحیه‌های تحت‌پوششی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اپلیکیشن اختصاصی Gemini هنوز در یکی از مهم‌ترین بازارها، یعنی اروپا نیز منتشر نشده است.

یکی دیگر از مواردی که باید منتظر آن باشیم این است که آیا اضافه شدن امکانات هوش مصنوعی Gemini به هدفون‌ها و ایربادها، اثری بر قیمت‌گذاری و نحوه عرضه آنها به بازار خواهد داشت یا خیر.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array