به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو (ADA)، از یک به‌روزرسانی بزرگ برای این شبکه بلاکچین خبر داده است. هاسکینسون از نسخه سوم پلوتوس (Plutus V3) به عنوان ارتقای عظیمی یاد کرد که در کنار هاردفورک چانگ (Chang) عرضه شده و می‌تواند  یکی از پیشرفت‌هایی باشد که دستاوردهای زیادی را برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) کاردانو و ارتقای قابلیت همکاری این شبکه بلاکچین به ارمغان ‌می‌آورد.

جزئیاتی درباره به‌روزرسانی بعدی کاردانو

پلوتوس کور (Plutus Core) یک زبان اسکریپت است که در بلاکچین کاردانو استفاده شده است. نسخه فعلی Plutus Core یعنی Plutus V2 همزمان با راه‌اندازی هاردفورک واسیل (Vasil) در سپتامبر 2022 ارائه شد.

 طبق یک مقاله رسمی که در وبلاگ شرکت این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (IOG) منتشر شده است، به‌روزرسانی Plutus V3 قابلیت‌های رمزنگاری Plutus Core را بهبود می‌بخشد و به کاردانو اجازه می‌دهد با جدیدترین استانداردهای صنعت همگام شود. لازم به یادآوری است که به‌روزرسانی ولنتاین (Valentine) از یک سال پیش پشتیبانی از منحنی‌های بیضوی SECP اعم از  ECDSA و Schnorr را آغاز کرده است.

پولوتوس کاردانو

افزودن نسخه‌های اولیه رمزنگاری‌های جدید به نسخه سوم (V3) به توسعه‌دهندگان در اجرای بهترین شیوه‌های صنعت، انتقال قراردادهای هوشمند از اتریوم و ایجاد پل‌های زنجیره‌های جانبی کمک می‌کند.

جدای از اصول اولیه رمزنگاری، به‌روزرسانی Plutus V3 با افزودن ویژگی “sums of products ” یا به اختصار  SOPs، برای بهبود عملکرد شبکه برنامه‌ریزی شده است تا از این طریق امکان رمزگذاری مستقیم انواع مختلف داده را فراهم کند. علاوه بر این، نسخه V3 یک متن اسکریپت به‌روزشده را فراهم می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد نهادهای مرتبط با حاکمیت CIP-1694 را مشاهده کنند.

علاوه بر موراد فوق، Plutus V3 با Plutus primitive پیشرفته همراه است که ابزارهای بیشتری را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند و دامنه قابلیت نوشتن قراردادهای هوشمند را گسترش می‌دهد.

 به طور کلی، انتظار می‌رود Plutus V3 با افزایش پذیرش قرارداد هوشمند، پشتیبانی از ویژگی‌های حاکمیتی و رای‌گیری و ارتقای قابلیت همکاری بلاکچین، گامی موثر در جهت بهبود تجربه توسعه‌دهندگان بردارد. Plutus V3 که با Cardano node v.8.8.0-pre منتشر شد، اکنون در SanchoNet در دسترس است و جامعه کاردانو را در یک محیط آزمایشی کنترل شده با ویژگی‌های حاکمیتی CIP-1694 آشنا می کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array