به گزارش ایران دکونومی، هم‌زمان با اجرای طرح فروش خودرو وارداتی ویژه‌ ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول و متقاضیان جدید، موضوع فروش کد ملی برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی مطرح شده است. به این ترتیب در برخی رسانه‌های اجتماعی و سایت‌ها خبری مبنی بر خرید و فروش کد ملی از قیمت های 250 تا 300 میلیون تومان و گاهاً بالاتر دیده می‌شود. نکته جالب قضیه آنجاست که برخی از صاحبان آگهی حتی دلیل فروش کد ملی خود را نمی‌دانند.

آیا کسی برای ثبت نام خودرو حاضر است چنین مبلغی بپردازد؟ بعید به نظر می‌رسد! با این حال سوداگران شروع به جولان در این فضا نموده و از سوی دیگر سایت‌های فروش محصولات هم به جای بررسی آگهی‌ها آنها را منتشر می‌کنند.‌

در پی این موضوع، اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص به شرح زیر کرد:

پیرو شایعاتی که اخیراً در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوع واردات و ثبت‌نام خودرو رواج یافته، بدینوسیله این اتحادیه ضمن تکذیب این موضوع به مردم هشدار می‌دهد «هرگونه واگذاری کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سوءاستفاده افراد سودجو است و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت؛ لذا خواهشمند است با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین از بروز مشکلات و تبعات صنفی آن جلوگیری کنید.

به این ترتیب، هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی (ثبت نام خودرو) به شخص ثالث، به منزله‌ حقیقی تخلف بوده و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array