به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده که سابقه درخشانی در حاشیه‌سازی دارد، پس از انتشار یک تصویر منقش به چشم لیزری از خود در پروفایل‌های ایکس (X) و اینستاگرامش، ناخواسته خود را به سفیر بیت کوین تبدیل کرد!

بایدن با اشاره به برد تیم کانزاس سیتی چیفز بر 49ers سان فرانسیکو در جریان سوپربول 2024، در کپشن این پست نوشته بود “درست همانطور شد که تنظیم کرده‌ بودیم.”

در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای کریپتو در ابتدا این حرکت بایدن را اشاره مستقیم یا تاییدی بر بیت کوین تلقی کردند، عکس نمایه چشم لیزری جدید بایدن در اصل از الگوی رفتاری “دارک براندون” (Dark Brandon) برای اشاره به تئوری توطئه مبنی بر تقلب در جام سوپر بول (Super Bowl) استفاده کرده بود.

چشم لیزری بایدن

تیم رسانه‌های اجتماعی رئیس‌جمهور در گذشته از این میم “دارک براندون” استفاده کرده بود تا بایدن سالخورده را یک فرد باحال و سرزنده جلوه دهد. در این پست، حساب بایدن به شوخی می‌گوید که او واقعاً برد این تیم را طراحی کرده است.

کاربران کریپتو در ایکس به سرعت به این شوخی واکنش نشان دادند و به بحث و گمانه‌زنی درباره آن پرداختند. شایان ذکر است که رئیس جمهور آمریکا تاکنون هیچ سیاستی که به طور کلی به نفع بیت کوین یا ارزهای دیجیتال باشد را تایید نکرده است و بسیار بعید است که بخواهد از یک دارایی رمزارزی خاص حمایت کند.

طبق گفته سازمان غیرانتفاعی Stand with Crypto کوین بیس، بایدن اساساً به عنوان «مخالف سرسخت ارزهای دیجیتال» شناخته می‌شود و تاکنون پنج بیانیه عمومی ارائه کرده است که به وضوح به موضع منفی او در مورد دارایی‌های دیجیتال اشاره دارد.

چشم لیزری در فضای کریپتو

پدیده چشم لیزری چند سال پیش به عنوان نمادی برای نمایش چشم‌انداز صعودی بیت‌کوین در رسانه‌های اجتماعی شکل گرفت و علاقمندان برای رساندن قیمت بیت‌کوین به 100 هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ این کمپین را راه‌اندازی کردند. رویایی که تا این لحظه محقق نشده است. تام بردی، پاریس هیلتون و ایلان ماسک از برجسته‌ترین چهره‌هایی بودند که به کمپین چشم لیزری پیوستند.

در حالی که بایدن در جریان بازی‌های سوپر بول، به ظاهر به طور تصادفی به بیت کوین اشاره کرده است، جک دورسی، مدیرعامل بلاک با یک تی‌شرت با طرح ساتوشی که به سبکی شبیه به مجموعه‌ای از تی‌شرت‌های محبوب نیروانا طراحی شده بود، در این مسابقات ظاهر شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array