به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته می‌شود سازمان ملل متحد (UN) تصمیم گرفته است گروه‌های هکری مرتبط با جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK)  را که طی شش سال گذشته در سازماندهی حملات سایبری گسترده به شرکت‌های رمزارزی نقش داشته و در این مدت بیش از 3 میلیارد دلار سرقت کرده‌اند را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

رویترز با استناد به اسناد محرمانه سازمان ملل در گزارش اخیر خود مدعی شد این سازمان، یک کمیته تحریم مستقل را برای نظارت بر روند تحقیقات در مورد گروه‌های هکری مرتبط با کره شمالی منصوب کرده است. گفته می‌شود که این گروه‌ها بین سال‌های 2017 تا 2023 برای تامین منابع مالی مورد نیاز ساخت و توسعه سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) شرکت‌های مختلف فعال در حوزه کریپتو را هدف قرار داده‌اند.

این هیئت ناظر، اکنون مشغول بررسی 58 حمله سایبری مشکوکی است که در بازه زمانی مذکور، با حمله به شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال به سودی 3 میلیارد دلاری دست یافته‌اند. انتظار می‌رود سازمان ملل گزارش منتشر شده از یافته‌های خود را ظرف دو ماه آینده منتشر کند.

هکرهای کره شمالی

زیان‌های وارد شده بر بازار کریپتو توسط هکرهای کره شمالی

گفتنی است که طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی چین‌آلیسیس (Chainalysis) گروه‌های هکری کره شمالی در سال 2023، تقریباً یک میلیارد دلار ارز دیجیتال را طی 20 حمله به سرقت برده‌اند. با این حال، این رقم نسبت به سود 1.7 میلیارد دلاری در 15 حمله هکری سال 2022 کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

شرکت اطلاعاتی TRM Labs پیش‌بینی کرده است که در صورت ادامه فعالیت این گروه‌های هکری، امسال احتمالاً شاهد آسیب‌های مهم‌تری از سوی آنها خواهیم بود، زیرا بعید نیست که آنها شیوه‌های سرقت خود را توسعه داده و به مرور از روش‌های یپشرفته‌تری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه ارتقای سطح امنیت سایبری صرافی‌ها و افزایش همکاری‌های بین‌المللی در ردیابی و بازیابی وجوه سرقت شده، سال 2024 احتمالاً شاهد اختلالات بیشتری از سوی سارقین سایبری در سطح جهان خواهیم بود. در همین حال، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد هشدار داده است که صنعت کریپتو در اقتصادهای غیرقانونی در شرق و جنوب شرقی آسیا به سرعت در حال گسترش است. در این بین، افزایش تعداد کازینوهای غیرقانونی و نوعی کلاهبرداری موسوم به «قصابی خوک» یا کلاهبرداری عاشقانه به سطوح نگران‌کننده‌ای رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array