به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، استارتاپ لندنی Spotted Zebra قصد دارد با سرمایه جدیدی که اخیراً جذب کرده، خلأ موجود در زمینه یادگیری مهارت‌ را از بین ببرد.

بر اساس گزارشات، حدود 50% از همه ‌کارکنان تا چند سال آینده نیاز به بهبود مهارت‌های قبلی خود دارند. نرخ تولید ناخالص داخلی (GPD) تا دهه آینده ممکن است به 11.5 هزار میلیارد برسد، درحالیکه بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا خلأ موجود در زمینه مهارت‌ها را رفع و رجوع کنند.

استارتاپ Spotted Zebra با ارجاع دادن کارمندان به سازمان‌های مبتنی بر مهارت، به آنها کمک می‌کند تا از این بحران عبور کنند. این ترند اخیراً بسیار در دنیا فراگیر شده است.

در جلسه‌ سرمایه‌گذاری به هدایت مؤسسه Playfair Capital، استارتاپ Spotted Zebra موفق به جذب سرمایه 1.8 میلیون دلاری شد. این مؤسسه به‌تازگی از استارتاپ‌های Sourcerie و Recycleye نیز حمایت مالی کرده است.

هدف نهایی استارتاپ Spotted Zebra، حمایت و قدرت‌دهی به سازمان‌های مبتنی بر مهارت و دگرگونی و بهبود محیط منابع انسانی است. این استارتاپ قصد دارد با ساختن فضای کاری ماهرتر، مفیدتر و با تعامل بیشتر، روند یادگیری مهارت را برای نیروی کار آینده تسهیل سازد.

ایان مانک، مدیرعامل استارتاپ Spotted Zebra گفت: “میزان خلأ موجود در زمینه مهارت‌ها شگفت‌آور است. بیش از نیمی از کمپانی‌های سراسر دنیا در یافتن مهارت‌های موردنیاز خود ناتوانند. بسیاری از شرکت‌ها با به‌کار گرفتن روشی جدید خود را با این نیاز تطابق می‌دهند: روشی که مهارت را به چشم پایه و بنیان اساسی کار درنظر می‌گیرد.
اما تا این لحظه راه‌حل تکنولوژی جامع و کاملی برای حمایت از این ایده وجود نداشته است. استارتاپ Spotted Zebra اوضاع را به کلی تغییر می‌دهد! ما قصد نیروبخشی به سازمان‌های مبتنی بر مهارت را داریم.”

 

Spotted Zebra

 

ظهور اقتصاد مبتنی بر مهارت، منجر به افزایش تقاضا برای انعطاف‌پذیری و سازگاری مهارت‌ها در کارمندان شده است. و استارتاپ Spotted Zebra برای تأمین نیازهای مهارتی سازمان‌های مختلف با تکنولوژی تسهیل‌گر، در جایگاه مناسبی قرار دارد.
جو ثورنتون، یکی از شرکای Playfair Capital گفت: “ما از همکاری با تیمی که قصد راه‌اندازی یک بخش جدید در دنیای منابع انسانی و بهبود فضای کاری و مهارتی را دارد، بسیار هیجان‌زده هستیم. برای استارتاپ Spotted Zebra، مهارت‌ها بنیان اصلی هر تصمیمی هستند.”

نحوه شکل‌گیری استارتاپ Spotted Zebra

در سال 2020، ایان مانک و نیک شاو، استارتاپ Spotted Zebra را در لندن بنیان‌گذاری کردند تا به بزرگترین کمپانی‌های دنیا در تقویت مهارت‌های کارمندانشان کمک کنند. و این کمپانی‌ها را به سازمان‌هایی مبتنی بر مهارت تبدیل کنند.
برای فراهم کردن راه‌حل‌هایی تاثیرگذار، این دو نفر این پلتفرم را از ترکیب تکنولوژی، علم و جامعه با یکدیگر ساختند.
با اعمال رویکردی مبتنی بر داده‌ها در تصمیم گیری افراد، استارتاپ Spotted Zebra به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا روشی مبتنی بر مهارت را اتخاذ کرده و در نهایت بهترین نتایج را به‌دست آورند.

این پلتفرم بر اساس تصمیم‌گیری مبتنی بر مهارت و تاثیر آن بر عملکرد، تنوع، فرهنگ و دیدگاه مدیریتی است.

 

منبع: techfundingnews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array