به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «ویکی هولوب» مدیرعامل شرکت انرژی آمریکایی Occidental در مصاحبه‌ای با CNBC که این هفته منتشر شد، هشدار داد که بازار جهانی نفت تا پایان سال 2025 با کمبود عرضه مواجه خواهد شد، زیرا ذخایر نفت خام با سرعت متناسب جایگزین نمی‌شوند.

«ویکی هولوب» اعلام کرد که بازار انرژی در حال حاضر از تعادل خارج شده است. وی گفت که حدود 97 درصد از نفتی که در حال حاضر تولید می‌شود از اکتشافات قرن بیستم حاصل می‌شود؛ این در حالی است که کمتر از نیمی از نفت خام تولیدی دهه گذشته جایگزین شده است.

«هالوب» با اشاره به اینکه بازار نفت در حال حاضر با مازاد عرضه‌ای مواجه است که ناشی از افزایش تولید آمریکا است، اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که طی چند سال آینده با کمبود عرضه مواجه خواهیم شد. هولوب معتقد است که مازاد عرضه کنونی است که قیمت نفت را با وجود درگیری‌های مداوم در خاورمیانه پایین نگه داشته است.

با وجود مازاد عرضه فعلی، «هالوب» پیش بینی کرد که تا پایان سال 2025 تقاضا از عرضه پیشی خواهد گرفت.

در همین حال، اوپک ماه گذشته اعلام کرد که در سال 2025، تقاضای جهانی نفت با افزایش 1.85 میلیون بشکه در روز به 106.21 میلیون بشکه خواهد رسید. به گزارش سی ان بی سی، این پیش بینی حاکی از کسری عرضه آتی است؛ مگر اینکه اوپک کاهش تولید فعلی خود را کنار بگذارد و تولید خود را افزایش دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ground

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array