به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استارتاپ Moby Bikes، بنیان‌گذاری شده در سال 2018 توسط توماس اُکانل، یک استارتاپ خلاق با تمرکز بر توسعه و عرضه تنوع زیادی از وسایل حمل‌ونقل برقی به بازار است. این استارتاپ در حال حاضر در ایرلند، انگلستان، هلند و آمریکا فعالیت دارد و دارای بیش از 4 هزار وسیله برقی، از جمله دوچرخه‌های برقی، دوچرخه باربری برقی و EAVها (Electric Assisted Vehicles) است. این استارتاپ موفق شد در دور جدید سرمایه‌گذاری، مبلغ 4 میلیون یورو سرمایه برای گسترس کار خود به دیگر نقاط اروپا جذب کند.

 

استارتاپ Moby در سال 2020 با ارائه برنامه دوچرخه‌های عمومی به مردم این شهر عرضه شد. این سرمایه‌گذاری کلان بعد از جذب سرمایه اولیه 1.2 میلیون یورویی در اواخر سال 2020 اتفاق افتاده است. این استارتاپ ایرلندی همچنین توانست مبلغ 800 هزار یورو از طریق سرمایه‌گذاری جمعی و ترکیبی از منابع مالی بدهی/دارایی و سرمایه‌گذاران فردی به‌دست آورد.

این جذب سرمایه جدید به استارتاپ Moby در توسعه کسب‌وکار خود در اروپای مرکزی کمک می‌کند، جایی که این استارتاپ به‌تازگی تیم فروش و تیم مدیریت خود را در آنجا تقویت کرده است.

تمرکز این استارتاپ بر تحویل کالا به مشتری نهایی، بازارهای سازمانی، هتل‌ها و تفرجگاه‌ها خواهد بود. این استارتاپ همچنین درحال کار بر روی پروژه اجاره دادن دوچرخه‌ها بدون نیاز به اپلیکیشن و تکنولوژی شارژ آنها است. استارتاپ Moby همچنین یک طرح عضویت ماهانه برای دوچرخه‌های برقی شهری نیز ایجاد کرده است.

 

صحبت‌های توماس اُکانل، مدیرعامل استارتاپ Moby 

توماس اُکانل، مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moby گفت: “خاطرم هست که در گذشته با تولیدکننده هلندی دوچرخه‌های برقی صحبت می‌کردم. او باور نمی‌کرد که استارتاپ Moby در هلند هزاران دوچرخه را برای سرویس‌های تحویل آماده می‌کند. او بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفته بود.”

 اُکانل ادامه داد: “این سرمایه کلان نشانه اعتمادی است که سرمایه‌گذاران به موفقیت استارتاپ Moby تا به امروز داشته و دارند؛ و همچنین به جایگاه ما به‌عنوان یک استارتاپ موفق در تولید و عرضه دوچرخه‌های برقی. زیرا به مرور زمان الگوهای ترجیحی مردم از وسایل حمل‌ونقل شهری به سمت دوچرخه‌های برقی سوق یافته‌است.”

دیگر استارتاپ‌ها و سرویس‌های ارائه‌دهنده وسایل حمل‌ونقل سبک، موفق به جذب سرمایه‌های کلان‌تری شدند، اما در روند سودآوری عملکرد خوبی نداشتند. در حالیکه استارتاپ Moby نسبت به آنها سرمایه کمتری به‌دست آورده، اما به‌سرعت به سودآوری رسیده است. 

توماس اُکانل در ادامه گفت: “ما به روند جذب سرمایه و بهره‌وری خود مفتخریم. در حال حاضر استارتاپ Moby یکی از معدود استارتاپ‌های موفق در زمینه کاری خود در دنیاست، همین مسئله سرمایه‌گذاران ما را بسیار تحت‌تاثیر قرار داده است. کار استارتاپ Moby به‌هیچ‌وجه آسان نبوده است. ما در عرض کمتر از دو سال، استارتاپ خودساخته خود را به بیش از 5 کشور مختلف گسترش داده‌ایم.”

 

استارتاپ Moby

 

نظر سرمایه‌گذاران استارتاپ Moby 

داوین براونی، مدیرعامل شرکت Selenean Capital و یکی از سرمایه‌گذاران Moby گفت: “ما به‌شدت برای سرمایه‌گذاری در یکی از بهترین استارتاپ‌های پیشرو در زمینه وسایل حمل‌ونقل سبک و دوچرخه‌های برقی هیجان‌زده بودیم. درحالیکه جهان به سمت در اولویت قرار دادن وسایل حمل‌ونقل پایدار می‌رود، استارتاپ Moby برای رهبری کردن این تغییرات با تکنولوژی نوآورانه و تعهد به فراهم کردن راهکارهای دوستدار محیط‌زیست، از فرصت خوبی برخوردار است. ما مطمئن هستیم که رشد چشمگیر استارتاپ Moby فقط شروع ماجراست و بی‌صبرانه منتظر همکاری با این تیم برای ایجاد انقلابی در صنعت وسایل حمل‌ونقل سبک هستیم.”

 

پاندمی کرونا چگونه به استارتاپ Moby در اجاره دوچرخه‌ها کمک کرد؟

با توجه به اینکه در آغاز همه‌گیری کرونا، تقاضای زیادی از طرف مردم برای اجاره دوچرخه‌های برقی در سطح شهر نبود، استارتاپ Moby راه‌حل جایگزینی برای حفظ درآمد خود اندیشید: آنها تصمیم گرفتند تا زمانی‌که محدودیت‌های کرونایی کمتر شود، این دوچرخه‌های برقی را در اختیار ماموران تحویل غذا بگذارند.

همین نوآوری، باعث شد که این راه‌حل تبدیل به یک فرصت جهانی برای عرضه دوچرخه‌های برقی به‌عنوان یک خدمت شود و استارتاپ Moby دیگر صرفاً محلی برای اجاره دوچرخه‌های برقی به مردم شهر نباشد.

این استارتاپ توانست در مدت زمان کوتاهی، قراردادهای خوبی با شرکت‌های تحویل غذا، کمپانی‌ها، سازمان‌های بزرگ و شرکت‌های تدارکاتی در انگلستان، هلند و آمریکا ببندد.

 

منبع: techfundingnews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array