به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت والت دیزنی کمتر از یک سال پس از تعطیلی بخش متاورس خود، اکنون درصدد است سهام 1.5 میلیارد دلاری اپیک گیمز (Epic Games) را با هدف ساخت چیزی که آن را “جهان پایدار” می‌نامد، تصاحب کند.

در بیانیه‌ای که روز ۷ فوریه (18 بهمن) منتشر شد، دیزنی خاطرنشان کرد درصوتی که این پروژه چند ساله تاییدیه‌های قانونی لازم را به دست آورد، یک تجربه بازی جدید با همکاری پرچمدار اپیک گیمیز یعنی فورتنایت (Epic Fortnite) خواهد بود. این پروژه یک «جهان بازی و سرگرمی» خواهد بود که امکان «بازی، تماشا، خرید و تعامل با محتوا، شخصیت‌ها و داستان‌های مختلف دارایی‌های دیزنی» را برای کاربران فراهم می‌کند.

تیم سوئینی (Tim Sweeney)، بنیانگذار و مدیر عامل اپیک گیمز گفت که این دو پلتفرم با همکاری هم «یک اکوسیستم پایدار، باز و قابل همکاری خواهند ساخت». به قول باب ایگر (Bob Iger)، مدیر عامل دیزنی این «ورود باشکوه دیزنی به دنیای بازی‌ها است».

متاورس دیزنی

توضیحات تکمیلی دیزنی درباره پروژه متاورس مانند جدید آن

دیزنی در ادامه بیانیه خود اضافه کرد که “بازیکنان، گیمرها و طرفداران آن می‌توانند داستان‌ها و تجربیات خود را خلق کنند و موتور بازی اپیک یعنی Unreal Engine، نیروی محرکه این به اصطلاح کیهان را تامین می‌کند. هنوز درباره جزئیات مربوط به تاریخ راه‌اندازی این پروژه متاورس مانند، اطلاعاتی منتشر نشده است.

این اقدام دیزنی کمتر از یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت در مارس 2023، بخش متاورس خود را تعطیل و حدود 50 تن از کارمند خود را در تلاش برای کاهش هزینه‌های عملیاتی اخراج کرد. این درحالی است که سوئینی مدت‌هاست نسبت به متاورس دیدگاهی خوش‌بینانه داشته است و حتی با استناد به 600 میلیون کاربر فعال ماهانه در چندین پروژه متاورس در ماه می سال گذشته، این تصور را که متاورس مرده است، به سخره گرفت.

با وجود این دیدگاه، اپیک نیز در ماه سپتامبر، تعداد کارکنان خود را 16 درصد کاهش داد (حدود 830 کارمند) و گفت که انتظارات غیرواقعی از درآمد حاصل از متاورس باعث شده است که این شرکت “بسیار بیشتر” از توانش پول خرج کند.

ناگفته نماند که اپیک گیمز قبلاً در پروژه‌های مشابه نیز همکاری داشته است. در آوریل 2022، این شرکت مبلغ 2 میلیارد دلار از شرکت هلدینگ سونی و گروه LEGO KIRKBI دریافت کرد تا یک متاورس بسازد و نتیجه آن عرضه یک بازی مشهور با نام LEGO Fortnite شد.

لازم به ذکر است که دیزنی برای سه ماهه منتهی به 30 دسامبر 2023 (9 دی)، 23.6 میلیارد دلار درآمد داشته است که کمی از پیش‌بینی تحلیلگران وال استریت بیشتر بود. هرچند این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر زیادی نداشته و در واقع هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

در همین حال، دیزنی اعلام کرد به ازای هر سهم 45 سنت سود پرداخت خواهد کرد که در مقایسه با آخرین پرداختی آن در ژانویه، 50 درصد افزایش داشته است. قیمت سهام آن نیز آخرین روز معاملات خود را در حدود 99 دلار بست ولی در معاملات پس از بازار روز گذشته، تقریباً 7 درصد افزایش یافت و به بیش از 105 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array