به گزارش ایران دکونومی،صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری، از جمله صندوق های بیمه ای است که پوشش دهی همگانی بیمه ای را در روستا ها به عشایر، روستاییان و کشاورزان کشور ارائه می کند.

 بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره میزان عیدی این صندوق گفت: ، حداکثر عیدی که می‌توان امسال پرداخت کرد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که این رقم باید تصویب شود. رقم عیدی یک میلیون تومان قطعی است و به سطح یک ما پرداخت می‌شود.

وی همچنین افزود: بیمه های اجتماعی حوزه های بسیارمهمی هستند که می توانند آینده جمعیت را رقم بزنند. از این رو کسانی که تولید کننده و کشاورز و روستایی بودند باید بیمه می شدند. افرادی که در این صندوق بیمه هستند خدماتی را دریافت می کنند که یکی از آن خدمات دریافت مستمری بازنشستگی است. در این صندوق مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان نیز پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر با اشاره با درمان روستاییان گفت: درمان توسط بیمه سلامت صورت می‌گیرد و پایه درمان تکمیلی هم داریم که برای مستمری بگیران فراهم شده‌است و همه مستمری بگیران سال آینده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر ادامه داد: مهمترین مولفه این است که براساس سطوح در آمدی دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می کند. در این صندوق سهم کارفرما را دولت پرداخت می کند و با این شیوه از جامعه هدف کشاورزان و روستاییان و عشایر حمایت می کند.

وی با اشاره به آمار زنان بیمه شده گفت: در پوشش بیمه اجتماعی زنان توانسته ایم ۴۲درصد رشد داشته باشیم و در این دولت این میزان رشد خوبی را شاهد بوده است.
وی با اشاره به افزایش سطوح درآمدی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت ما هم در سال گذشته و هم امسال شاهد رشد ۶۰ درصدی در سطوح درآمدی بوده‌ایم.

برقراری با اشاره به بیمه شدن زنان خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند نیز گفت در ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به این موضوع اشاره شده است پیگیری‌های بسیاری را برای اجرای آن انجام داده‌ایم اما قرار است سال آینده یک همت برای تحت پوشش قرار دادن زنان غیر شاغل روستایی دارای سه فرزند اختصاص یابد.

 افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت سامانه بیمه روستایی و عشایری را دارند، می توانند به سامانه بیمه روستایی و عشایری roostaa.ir مراجعه کنند و از خدمات این سامانه استفاده نمایند.

کلیه بیمه شدگان می توانند از خدمات این سامانه که شامل دریافت فیش حقوقی، دریافت شناسه پرداخت حق بیمه، پرداخت غیر حضوری حق بیمه و … می باشد، استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array