به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در تازه‌ترین نمونه از تبعات منفی سوء استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی مشخص شده است که کلاهبرداران می‌توانند با کمک شناسه‌های هویتی ایجاد شده با این فناوری، تنها با پرداخت 15 دلار بررسی‌های امنیتی صرافی‌های رمزارزی را دور بزنند و هویت واقعی خود را مخفی کنند.

هوش مصنوعی (AI)  ارائه شده توسط OnlyFake برای ایجاد گذرنامه‌ها و گواهی‌نامه‌های رانندگی جعلی استفاده می‌شود که تا حد زیادی واقعی به نظر می‌رسند و می‌توانند مراحل احراز هویت در پلتفرم‌های رمزارزی مختلف را پشت سر بگذارند. این سرویس اکنون در 26 کشور در دسترس است و خرید آن با ارزهای رمزپایه امکان‌پذیر است.

جعل هویت با هوش مصنوعی

محققان برای اثبات ظرافت اسناد هویتی ایجادشده با این هوش مصنوعی، نشان دادند که چگونه یک پاسپورت بریتانیایی که از طریق OnlyFake ساخته شده بود، توانست از فرآیند احراز هویت صرافی مشهور اوکی ایکس (OKX) عبور کند. کاربران سایت‌هایی مانند کراکن و پی‌پال نیز در گزارش‌هایی مشابه بر احتمال سوءاستفاده از این پلتفرم‌ها تاکید کردند.

این درحالی است که بخش امنیتی Alertness and Reaction اوکی ایکس (OKX) هر گونه نقض پروتکل امنیتی مربوط به این فناوری را رد کرده و ادعا می‌کند از مواضعی بسیار قدرتمند در برابر کلاهبرداری‌های احتمالی برخوردار است. از سوی دیگر، علیرغم خطرات بالقوه‌ای که هوش مصنوعی OnlyFake با خود دارد این پلتفرم سرویس جدید خود را بیشتر ابزاری برای سرگرمی می‌داند تا تقلب.

از آنجایی که جعل هویت توسط فناوری‌هایی مانند دیپ‌فیک بسیار آسان‌تر شده است، لزوم استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌تر برای تأیید هویت کاربران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: optimisus

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array