به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بزرگترین هولدر بیت کوین (BTC) در میان شرکت‌های سهامی عام، اعلام کرده است ژانویه امسال در مجموع 850 واحد دیگر از این دارایی دیجیتال را به اندوخته خود اضافه کرده و مجموع دارایی‌های خود را به 190 هزار واحد بیت کوین با ارزش تقریبی 8.1 میلیارد دلار رسانده است.

اندرو کانگ (Andrew Kang)، مدیر ارشد مالی این شرکت نرم‌افزار تجاری، در گزارش سود سه ماهه چهارم سال 2023 این شرکت که روز 6 فوریه (17 بهمن) منتشر شد، تایید کرد که 56650 بیت کوین در طول سال 2023 با میانگین قیمت 33580 دلار خریداری شده است.

به طور کلی، مایکرواستراتژی درآمد خالص 89.1 میلیون دلاری را در مقایسه با ضرر 249.7 میلیون دلاری سال قبل به ثبت رسانده است. بر اساس گزارش منتشر شده، درآمد این شرکت در همان بازه زمانی 6.1 درصد کاهش یافته و به 124.5 میلیون دلار رسیده است.

مایکل سیلور، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی گفت که عملکرد شرکت در سال 2023 را می‌توان به سرمایه‌گذارانی نسبت داد که به واقعیت “تحول دیجیتالی” دارایی‌ها پی برده‌اند.

«سال 2024، سال تولد بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی با درجه سازمانی است، در واقع این اولین کلاس دارایی جدید در دوران مدرن است. 15 سال آینده یک دوره منظم و با رشد بالا برای بیت کوین خواهد بود که تفاوت‌های بسیاری با 15 سال گذشته دارد.»

پیشینه مایکرواستراتژی و بیت کوین

براساس شواهد موجود، مایکرواستراتژی اولین شرکت سهامی عام بود که در دسامبر 2020 بیت کوین را برای تخصیص سرمایه خریداری کرد. از آن زمان، قیمت سهام این شرکت کمی بیش از 300 درصد رشد کرده است، در حالی که سهام‌ شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل در همین بازه زمانی تنها حدود 95 درصد رشد داشته‌اند.

رشد سهام مایکرواستراتژی
رشد 300 درصدی ارزش سهام مایکرواستراتژی؛ منبع: MicroStrategy

سیلور اضافه کرد که با ورود صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین این دارایی از یک وسیله مبادله‌ای ساده به یک منبع ذخیره‌ ارزش تبدیل شد و این چیزی است که می‌تواند انتقادات گذشته از این دارایی به دلیل عملکرد به عنوان یک ارز واقعی را زیر سوال ببرد.

همانطور که این شرکت قبلاً نیز گفته بود، در پایان گزارش سه ماهه اخیر آن تاکید شده است که مایکرواستراتژی همچنان به خرید بیت کوین ادامه خواهد داد!

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array