به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در بحبوحه دلار قوی، افزایش بازدهی و رویکرد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر خود نزدیک شده است که نشان دهنده چشم انداز نزولی فلز گرانبهاست.

در حال حاضر هر انس طلا در کانال 2026 دلار و 13 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

قیمت طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر خود در نوسان است که عمدتاً تحت فشار قوی بودن دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری است. این روند به دنبال گزارش مشاغل قوی ایالات متحده و اظهارات مقامات فدرال رزرو ایجاد شده و به طور قابل توجهی انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داده است.

قدرت دلار، به ویژه با نزدیک شدن به بالاترین سطح سه ماهه، و صعود بازدهی خزانه داری 10 ساله به بالاترین سطح یک هفته اخیر، عوامل کلیدی موثر بر عملکرد فعلی فلز زرد هستند.

تاثیر فدرال رزرو بر طلا

فدرال رزرو رویکرد محتاطانه‌ای را در قبال کاهش نرخ بهره در پیش گرفته است. این احتیاط که ریشه در اقتصاد منعطف آمریکا دارد، منجر به ارزیابی مجدد زمان‌بندی برای هرگونه کاهش بالقوه نرخ می‌شود. در نتیجه طلا، که معمولاً دارایی ایمن است با فشار نزولی روبرو می‌شود.

چشم انداز کوتاه مدت طلا: نزولی

در کوتاه مدت، چشم انداز طلا همچنان نزولی است. ترکیب دلار قوی، بازدهی بالاتر خزانه‌داری و کاهش چشم انداز کاهش فوری نرخ بهره فدرال رزرو، محیط چالش برانگیزی را برای طلا ایجاد می‌کند.

علیرغم عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند تقاضای امن را تحریک کرده و بالا ببرد؛ در حالی که شاخص‌های اقتصادی و موضع محتاطانه فدرال رزرو احتمالاً قیمت فلز زرد را پایین نگه می‌دارد. سرمایه گذاران و معامله گران از نزدیک اظهارات آتی مقامات فدرال رزرو را برای بینش بیشتر در مورد جهت گیری سیاست بانک مرکزی و پیامدهای آن بر بازار طلا زیر نظر خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال طلا

تحلیل تکنیکال طلا 17 بهمن

قیمت طلا نوسانات محدودی را در یک رنج خاص در پیش گرفته است، زیرا معامله‌گران تأثیر عبور آن به سمت نزولی میانگین متحرک 50 روزه را ارزیابی می‌کنند. از نظر تکنیکال، این بدان معنی است که روند در میان مدت کاهشی است، اما فروشندگان هنوز به این حرکت نزولی بالقوه واکنش نشان نداده‌اند.

هدف نزولی اصلی فلز گرانبها در بلند مدت، میانگین متحرک 200 روزه (EMA 50) در 1965.64 دلار است.

در صورت شروع یک روند صعودی، فلز زرد نیازمند عبور قوی از میانگین متحرک 50 روزه (MA 50) است که می‌تواند خریداران را وارد بازار کند. در صورت عبور از این میانگین، بازار وارد روند صعودی طولانی مدت شده و با مقاومت محدوده 2067.00 دلار روبه‌رو خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array