به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وزارت دارایی اسپانیا درصدد است حیطه کنترل و نظارت خود بر ارزهای دیجیتال در این کشور را تاجایی گسترش دهد که به آن اجازه دهد این کلاس از دارایی‌ها را به منظور تسویه بدهی‌های مالیاتی توقیف کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این وزارتخانه به رهبری ماریا خسوس مونترو (María Jesús Montero)، در حال اعمال اصلاحاتی در قانون مالیات عمومی، به ویژه ماده 162 این قانون است که به آژانس مالیاتی اسپانیا اجازه می‌دهد دارایی‌های رمزپایه متعلق به مالیات دهندگانی که بدهی‌های معوقه دارند را ثبت و ضبط کند.

پس از صدور یک فرمان سلطنتی لازم الاجرا در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن)، تعداد نهادهایی که به آنها اختیارات جمع‌آوری مالیات داده می‌شود، افزایش یافت. پیش از این، فقط بانک‌ها، صندوق‌های پس‌انداز و تعاونی‌های اعتباری قادر به گزارش‌دهی به خزانه‌داری بودند.

وزارت خزانه‌داری اسپانیا برای مبارزه شدیدتر با فرار مالیاتی نیز برنامه‌های جدیدی دارد و به دنبال این است که بانک‌ها و مؤسسات پولی الکترونیکی را مجبور کند در مورد تمام تراکنش‌های کارتی خود گزارش دقیق تنظیم نمایند.

مالیات در اسپانیا

اسپانیا با سرعتی چالش‌برانگیز در حال اعمال این تغییرات است تا بتواند به واسطه مقررات مختلف، کنترل ارزهای دیجیتال را در دست بگیرد. در اکتبر 2023، وزارت اقتصاد و تحولات دیجیتال اسپانیا گزارش داد که اولین چارچوب جامع رمزارزهای اتحادیه اروپا موسوم به MiCA در دسامبر 2025، یعنی شش ماه قبل از ضرب‌الاجل رسمی، در سطح ملی اجرایی خواهد شد.

ضرب‌الاجل دولت اسپانیا برای تنظیم اظهارنامه

به موجب این طرح، ساکنان اسپانیا که در پلتفرم‌های غیراسپانیایی دارایی‌های رمزپایه دارند تا پایان ماه آینده فرصت دارند آن را به مقامات مالیاتی اعلام کنند. دوره ارسال اظهارنامه فرم 721 از روز اول ژانویه 2024 شروع شده و در آخرین روز ماه مارس به پایان می‌رسد. کلیه مالیات دهندگان فردی و نهادی باید میزان وجوه ذخیره شده در حساب‌های رمزارزی خود در خارج از کشور از تاریخ 31 دسامبر 2023 تا کنون را اعلام کنند.

ناگفته نماند که تنها افرادی موظف به اعلام دارایی‌های خارجی خود هستند که ترازنامه آنها بیش از 50000 یورو (حدود 54000 دلار) دارایی دیجیتال را شامل می‌شود. آن دسته از هولدرهایی که دارایی‌های خود را در کیف‌های خودامانی نگهداری می‌کنند نیز باید گزارش دارایی خود را از طریق فرم استاندارد مالیات بر دارایی 714 ارائه دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array