به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هزاران کسب و کار کوچک پس از پایان حمایت‌های دوران همه گیری دولت کانادا و با توجه به اینکه نرخ بهره در بالاترین سطح دو دهه اخیر قرار دارد، با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند.

کسب‌وکارهایی که در طی دوران همه‌گیری، وام‌های بدون بهره 60000 دلار کانادا (44676 دلار) از حساب کسب و کار اضطراری کانادا (CEBA) دریافت کرده‌اند، تا 18 ژانویه 2024 فرصت دارند این وام‌ها را بازپرداخت کنند. مهلت بازپرداخت قبلاً چندین بار از تاریخ اصلی خود (پایان دسامبر 2022) به تعویق افتاده تا به مشاغل کوچک فرصت بیشتری داده شود روی پای خود بایستند.

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که افزایش ورشکستگی‌ها که از قبل به میزان 38 درصد در 11 ماهه اول سال 2023 افزایش یافته، بر رشد اقتصادی کانادا تأثیر خواهد گذاشت.

کسب‌وکارهای کوچک، منبع اشتغال تقریباً دو سوم از 12 میلیون کارگر بخش خصوصی کانادا بوده و بخش مهمی از اقتصاد این کشور هستند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از سال 2021، حدود 1.2 میلیون کسب و کار کوچک در کانادا وجود دارد که به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کنند.

«کریستیا فریلند» وزیر دارایی کانادا روز دوشنبه (16 بهمن) گفت که از 900 هزار شرکتی که از حمایت دولت استفاده کرده‌اند، یک پنجم آنها هنوز وام خود را بازپرداخت نکرده‌اند. طبق گزارش‌ها، کمیسیون مشاغل مستقل کانادا (CFIB) تخمین می‌زند که یک چهارم این کسب و کارها ضرب الاجل پرداخت وام را از دست داده‌اند.

CFIB تخمین می‌زند که حدود 225000 نفر از کسانی که وام فدرال را بازپرداخت کرده‌اند، وام بانکی را در زمان افزایش سرسام‌آور نرخ‌های بهره دریافت کردند. کسانی که اکنون ضرب الاجل را از دست داده‌اند باید به مدت دو سال با نرخ بهره سالانه 5 درصد به طور منظم اقساط را پرداخت کنند.

«استفان تاپ» اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی، گفت: افزایش ورشکستگی‌ها طی شش ماه آینده بیشتر خواهد شد.

یک اندیشکده مستقل تخمین می‌زند که سود شرکت‌ها در سه ماهه اول امسال (2024)، نسبت به سال گذشته (2023) تقریباً به نصف کاهش خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها با هزینه‌های بالاتر و کاهش فروش مواجه شده‌اند.

منبع: pressbee

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array