به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت ورشکسته جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital ) از دادگاه ورشکستگی ایالات متحده درخواست کرده است تا اجازه انحلال سهام صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC)، صندوق تراست اتریوم گری اسکیل (ETHE) و تراست کلاسیک اتریوم گری اسکیل (ETCG) به ارزش تقریبی 1.6 میلیارد دلار را به این پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بدهد.

جنسیس در پرونده اخیر خود بر ضرورت دریافت مجوز فروش دارایی‌های مذکور قبل از هرگونه نوسانات احتمالی در قیمت بیت کوین و اتریوم تاکید کرد. جنسیس هدف از این تصمیم را به حداکثر رساندن وجوه موجود برای توزیع میان طلبکاران عنوان کرده است.

گفتنی است که سهام GBTC تقریباً 87٪ از کل سبد سهام جنسیس را تشکیل می‌دهد و ارزش آن به حدود 1.38 میلیارد دلار می‌رسد. در همین حال، ETHE با ارزش تقریبی 169 میلیون دلار تقریباً معادل 10٪ از کل دارایی‌های آن و ETHCG حدود 3٪ (38 میلیون دلار) را شامل می‌شوند.

دارایی‌های تراست جنسیس؛
دارایی‌های تراست جنسیس؛ منبع: Ctfassets

با توجه به اینکه روز 22 ژانویه (2 بهمن)، صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) نیز 22 میلیون سهام GBTC را به ارزش نزدیک به 1 میلیارد دلار فروخت و تمام دارایی خود را به طور کامل نقد کرد، توجه تحلیلگران به تاثیرات این فشار فروش و تبعات آن در بازار کریپتو معطوف شده است.

معمولاً فروش دارایی‌های رمزارزی در اشکال مختلف، با بالا بردن عرضه در بازار تاثیرات منفی بر قیمت ارزهای رمزپایه دارد؛ اکنون باید منتظر ماند و دید پس از تایید این درخواست و خروج یکباره چندین میلیارد دلار سرمایه از بازار، قیمت‌ها چه واکنشی از خود نشان خواهند داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array