به گزارش ایران دکونومی، با انتقال موفق و کامل سپرده‌ها، تسهیلات، دارایی‌ها، کارکنان و همین‌طور شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی در کمتر از ۲ ماه، مجمع عمومی فوق‌العاده مؤسسه اعتباری غیربانکی نور توسط کمیته عالی ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی در بانک مرکزی برگزار و بر اساس تصمیم اعضاء مجمع عمومی یاد شده، موسسه اعتباری نور منحل گردید.

11 آذر 1402 بود که بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکی کشور، شروع به انتقال و ادغام سپرده‌ها، تسهیلات و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی نموده و در کمترین زمان ممکن این کار با موفقیت انجام شد.

بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه)، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی، وضعیت مؤسسه اعتباری غیربانکی نور تعیین تکلیف و در همین راستا شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های مؤسسه اعتباری غیربانکی نور (متناظر با سپرده‌های انتقالی) به بانک ملی ایران منتقل شد. شایان ذکر است، هدف بانک مرکزی در تدوین برنامه ساماندهی مؤسسه مذکور این بود که این روند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین چالش به سرانجام برسد.

در چارچوب مصوبات یاد شده و اختیارات بالادستی اعطایی به بانک مرکزی، مجمع عمومی فوق‌العاده مؤسسه اعتباری غیربانکی نور در روز چهارشنبه (11 بهمن 1402)، توسط کمیته عالی ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی برگزار شد و بر اساس تصمیم اعضای مجمع عمومی یاد شده، مؤسسه مزبور منحل گردیده و هیأت تصفیه مؤسسه یاد شده توسط بانک مرکزی ایران منصوب و فرایند تصفیه مؤسسه آغاز شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array