به گزارش ایران دکونومی، بازنشستگان و مستمری بگیران  تامین اجتماعی و لشکری و کشوری امسال (1402) در ماه‌های پایانی سال، 2 میلیون و 500 هزار تومان است که برای افراد متاهل 700 هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌گردد. همچنین به ازای هر فرزند، ۳۰۰ هزار تومان به مبلغ عیدی اضافه می‌گردد.

محاسبه و تعیین عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح و لشکری برعهده قوه مجریه و به طور خاص، هیات وزیران است.

فرمول محاسبه و تعیین عیدی بازنشستگان لشکری 1403، مانند عیدی کارمندان نیروهای مسلح و همین طور کارکنان دولت، ترکیب دو عدد میزان امتیاز عیدی و ضریب حقوق است. میزان امتیاز عیدی، با توجه به ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، عدد 5000 است. از سوی دیگر هیات وزیران هر ساله ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را مشخص کرده و از ترکیب این دو عدد، عیدی بازنشستگان لشکری و نیروهای مسلح مشخص می‌شود.

هیات وزیران، بنا بر حکم “ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت”، مسئولیت نحوه محاسبه عیدی و پاداش بازنشستگان نیروهای مسلح و لشکری در سال ۱۴۰۳ را بر عهده دارد. به این ترتیب، میزان عیدی سال 1403 بازنشسته نیروهای مسلح، به موجب مصوبه هیات وزیران تعیین می‌گردد.

عیدی بازنشستگان لشکری 1403 کی واریز می‌شود؟

عیدی بازنشستگان لشکری و کشوری در سال قبل (1401) با حقوق بهمن ماه واریز گردید. تعیین مبلغ قطعی عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح و لشکری در صلاحیت هیات وزیران است؛ جلسه این هیات هم هرساله در بهمن ماه برگزار می‌شود. بنابراین می‌توان پیش بینی نمود که احتمالا زمان واریز عیدی 1403 بازنشستگان لشکری نیز بهمن ماه خواهد بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array