به گزارش ایران دکونومی، بنابر اعلام سازمان فناوری اطلاعات قرار است به کسب‌وکارهای صنفی فعال روی پلتفرم‌های داخلی، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام اعطا شود. این تسهیلات که قرار است با سود ۱۵.۳۳ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۴۸ ماهه باشد، به کسب و کارها اجازه می‌دهد با زمان تنفس شش ماهه، بازپرداخت وام انجام بگیرد.

این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی باهدف کمک به ایجاد اشتغال، به تمامی کسب‌و‌کارهایی که به فروش کالا یا ارائه خدمات و یا فعالیت اقتصادی، بر بستر سکوهای مشمول آیین نامه “حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال” اقدام کنند، ارائه می‌شود.

مهدی مظفری، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به این مهم که مبلغ تسهیلات از ۵۰۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است، اظهار داشت: «سقف تعیین شده این تسهیلات برای کسب‌و‌کارهای حقوقی، پنج میلیارد ریال (معادل ۵۰۰ میلیون تومان)، برای کسب‌وکارهای صنفی، سه میلیارد ریال (معادل ۳۰۰ میلیون تومان) و برای کسب‌و‌کارهای حقیقی، دو میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده که سود آن ۱۵.۳۳ درصد و باز پرداخت آن ۴۸ ماهه با زمان تنفس شش ماهه می‌باشد.»

شرایط دریافت وام کسب‌وکارهای فعال روی پلتفرم‌های داخلی

سازمان فناوری اطلاعات کسب‌وکارهایی را مشمول دریافت تسهیلات اعلام کرد که در سه ماهه پایانی فعالیت روی پلتفرم‌های داخلی بیش از ۳۰ تراکنش ثبت کرده باشند و یا حجم تراکنش ماهانه آنها برای ۳ ماهه پایانی به بیش از ۱۵ میلیون تومان برسد.
شایان ذکر است که جهت ارائه این وام شرایط دیگری نیز ارائه شده که کسب و کارهای بیشتری موفق به دریافت آن شوند. بر این اساس کسب‌وکارهای فعال روی پلتفرم‌های داخلی که دارای بیش از هزار فالور باشند، و یا در طول ۳ ماهه فعالیتشان روی پلتفرم‌های مشمول ماهانه ۱۰ آگهی قرار داده باشند، شامل استفاده از این طرح می‌شوند.

با توجه به موارد فوق، کسب و کارهایی که بیش از ۳ ماه بر روی سکوهای داخلی مشمول نظیر ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله فعالیت داشته‌اند، می‌توانند از طریق سازمان توان آفرین برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array