به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رابرت اف کندی (Robert F. Kennedy) جونیور و ران دیسانتیس (Jr. and Ron DeSantis)، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، سیستم پرداخت فدرال رزرو را مورد انتقاد قرار دادند و ادعا می‌کنند که این سیستم راه را برای یک ارز دیجیتال بانک مرکزی هموار می‌کند.

در یک موضوع توییتری در 11 آوریل (22 فروردین)، دموکرات RFK جونیور – برادرزاده رئیس جمهور سابق جان اف کندی جونیور، بار دیگر زنگ خطر را بر CBDCها به صدا درآورد و آنها را به عنوان “مکانیسم‌های نهایی برای نظارت و کنترل اجتماعی” توصیف کرد. ادعاهای فدرال رزرو مبنی بر این است که از فدناو (FedNow) برای تسهیل CBDC استفاده نمی‌شود.

او افزود که رمزارزهایی مانند بیت کوین زمانی حبابش میترکد و مدعی شد که دولت جو بایدن «با بانکداران تبانی می‌کند تا همه ما را در حباب سودجویی و کنترل به دام بیندازند».

بین سال های 2008 تا 2022 (1387-1401)، فدرال رزرو با تعدادی از بانک‌های بزرگ برای چاپ 10 دلار شریک شد.

— رابرت اف کندی جونیور (@RobertKennedyJr) 10 آوریل 2023

RFK جونیور اسناد نامزدی خود را در 5 آوریل (16 فروردین) ثبت کرد و به شدت از CBCD‌ها انتقاد کرد.

دیسانتیس

فدناو یک سیستم پرداخت فوری 24 ساعته در هفت روز هفته است که قرار است در ماه ژوئیه (خرداد) با هدف سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات بین مؤسسات مالی و مشاغل راه اندازی شود و در عین حال جایگزینی تحت حمایت دولت برای شبکه‌های مشابه ارائه شده توسط بخش خصوصی ارائه دهد.

فدرال رزرو صحبت در مورد ادغام این سیستم با CBDC را کم اهمیت جلوه داده است. در 8 آوریل (19 فروردین)، به یک سری از سوالات متداول پاسخ داد و گفت که هیچ تصمیمی برای صدور CBDC گرفته نشده است و این کار را بدون حمایت واضح کنگره و قوه مجریه انجام نمی‌دهد.

دیسانتیس (DeSantis)، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا، در یک توییت در 11 آوریل (22 فروردین) در پاسخ به بیانیه فدرال رزرو اعلام کرد که صرفاً ایده آل نیست که تغییرات عمده در سیاست، مجوز خاصی از کنگره دریافت کند.

دیسانتیس گفت: “موسسات غیرپاسخگو نمی‌توانند CBDC را بر آمریکایی‌ها تحمیل کنند. آنها به ما خواهند گفت که از CBDC سوء استفاده نمی‌شود، اما ما آنقدر عاقل هستیم که بهتر بدانیم.”

گزارش شده است که دیسانتیس خود چشم به نامزدی ریاست جمهوری دارد و همچنین از CBDC‌ها عقب نشینی کرده است. در 20 مارس (29 اسفند)، او خواستار ممنوعیت CBDCها در فلوریدا شد و به نگرانی در مورد استفاده بالقوه آنها برای نظارت و کنترل بر شهروندان اشاره کرد.

با این حال، برخی از این اظهارات متقاعد نشده‌اند.

دیسانتیس

آرون کلاین (Aaron Klein)، یک مقام سابق خزانه‌داری ایالات متحده و اقتصاددان ارشد در کمیته بانکداری سنا، در صحبت با NBC News در 7 آوریل (18 فروردین)، استدلال کرد که نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی که توسط جونیور و ران دیسانتیس وجود دارد، نابجا هستند.

کلاین خاطرنشان کرد که مؤسسات مالی در حال حاضر ملزم به گزارش داده‌های تراکنش‌ها بر اساس قوانین فعلی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم هستند و به این ترتیب، CBDC دیگر به حریم خصوصی تجاوز نخواهد کرد.

او گفت: “آنچه دیسانتیس اشتباه می‌کند این است که اگر یک ارز دیجیتال بانک مرکزی وجود داشته باشد، گزارش‌های بیشتری نسبت به ارز دیجیتال بانک تجاری وجود دارد.”

کلاین همچنین در 11 آوریل (22 فروردین) با ای‌اف‌پی فکت چک (AFP Fact Check) صحبت کرد و تأکید کرد که فدناو صرفاً بر سرعت بخشیدن به ریل پرداخت فعلی فدرال رزرو متمرکز است.

کلاین گفت: «هیچ تفاوتی در حفظ حریم خصوصی یا نظارت هنگام استفاده از کارت ویزا یا CBDC وجود ندارد و افزود که فدناو و CBDC‌ها ربطی به دیگری ندارند».

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array