به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، با آغاز ماه جدید میلادی (فوریه 2024) پیام‌رسان تلگرام از آپدیت جدید خود رونمایی کرد. در این آپدیت بزرگ تغییراتی مانند بازطراحی کلی بخش پیام‌های ذخیره‌شده (Saved Messages)، امکان ارسال پیام‌های صوتی و تصویری یکبارمصرف، مشاهده زمان دقیق خوانده شدن پیام‌ها و غیره وجود دارد.

تلگرام

با Saved Messages جدید تلگرام آشنا شوید!

تمام کاربران پیام‌رسان تلگرام به بخشی اختصاصی به‌نام “پیام‌های ذخیره‌شده” یا همان Saved Messages دسترسی دارند. این بخش شخصی، فضایی برای ذخیره کردن یادداشت‌ها، یادآورها و پیام‌‌های فوروارد شده از چت‌های دیگر است.
در آپدیت جدید این پیام‌رسان، بخش Saved Messages به یک فضای ذخیره‌سازی ابری قدرتمند تبدیل شده که کاربران می‌توانند لینک‌ها، بوک‌مارک‌ها و فایل‌های رسانه‌ای خود را نیز در آن ذخیره کنند. همچنین امکان مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده در قالب “چت‌ها” و یا یک “لیست” نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند محتواهای موجود در این فضا را با تگ‌های اختصاصی دسته‌بندی کرده و با استفاده از تب جدید “Saved” در بخش محتواهای به‌اشتراک‌گذاشته شده، به پیام‌هایی که از هر چت دیگری ذخیره کرده‌اند نیز دسترسی یابند.

مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده در قالب چت‌ها

این حالت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا به فهرستی کامل از چت‌ها شامل تمام پیام‌هایی که از کاربران، گروه‌ها و چنل‌های دیگر به Saved Messages خود فوروارد کرده بودند؛ دسترسی داشته باشند. همچنین امکان پین کردن این چت‌ها به بالای صفحه نیز وجود دارد.

برچسب‌های اختصاصی Saved Messages

به‌منظور مرتب‌سازی بیشتر و دسته‌بندی بهتر، کاربران می‌توانند با استفاده از برچسب‌های مختلف، تمام پیام‌های موجود در بخش Saved Messages خود را دسته‌بندی کنند. این راهکار به فیلتر کردن پیام‌ها در هنگام جستجو برای یک مورد خاص نیز بسیار کمک می‌کند.
از آنجایی‌که این برچسب‌ها براساس ایموجی‌ها توسعه داده‌ شده‌اند؛ اضافه کردن یک تگ به سادگی اضافه کردن یک واکنش ایموجی (reaction) به پیام‌هاست. با این تفاوت که این برچسب‌ها نام هم دارند. این قابلیت در دسترس همه کاربران نسخه اشتراکی Telegram Premium قرار گرفته است.

تلگرام

مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده در Shared Media

چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها همگی دارای یک بخش اختصاصی Shared Media هستند که کاربران از طریق آن می‌توانند به تصاویر، لینک‌ها، موسیقی‌ها و فایل‌های ارسال‌شده دیگر دسترسی داشته باشند. در آپدیت جدید تلگرام، تب جدیدی با عنوان “Saved” به این بخش اضافه شده که در آن امکان مشاهده پیام‌هایی که به Saved Messages فوروارد شده نیز وجود دارد.

تلگرام

بهبود سراسری قابلیت جستجو

به گفته تلگرام، با انتشار این آپدیت جدید قابلیت جستجو در تمامی چت‌ها نیز بهبود یافته و از این پس امکان مشاهده نتایج جستجو به‌صورت یک لیست فشرده (به‌منظور تسهیل در یافتن پیام مدنظر) نیز وجود خواهد داشت.

پیام‌های صوتی و ویدیویی یکبارمصرف

همانطور که مدتی پیش به آن اشاره کرده بودیم، یکی از جدیدترین قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام افزوده شدن ارسال “پیام‌های صوتی و ویدیویی ناپدیدشونده” است. با انتشار این آپدیت، قابلیت ارسال این نوع از پیام‌ها در دسترس همه کاربران قرار گرفته است.
درست مانند پیام‌های متنی ناپدیدشونده، پیام‌های صوتی و ویدیویی یکبارمصرف نیز پس از یک بار مشاهده/شنیده شدن توسط مخاطب به‌کلی و به‌صورت اتوماتیک از تاریخچه چت حذف خواهند شد.

توقف موقت و از سرگیری ضبط

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این آپدیت، توقف موقتی (Pause) و از سرگیری (Resume) ضبط هرگونه پیام صوتی و یا تصویری است. از این پس کاربران می‌توانند به‌جای ارسال چندین پیام، فرایند ضبط را متوقف کرده و آن را مجدداً آغاز کنند.

فرایند انجام این کار نیز بسیار ساده است: با بالا کشیدن انگشت به سمت بالا (هنگام ضبط صدا) عمل ضبط صدا قفل خواهد شد و با ضربه زدن روی دکمه مکث، این پروسه متوقف می‌شود. برای آغاز مجدد ضبط نیز کافی است تا یک بار دیگر روی آیکون میکروفون یا دوربین ضربه زده شود.

مشاهده زمان خوانده‌شدن پیام‌ها در چت‌های خصوصی

پس از ارسال یک پیام در محیط تلگرام، نمایش یک تیک (✓) به‌معنای این است که پیام به دست مخاطب شما رسیده و نمایش دو تیک (✓✓) یعنی پیام توسط گیرنده خوانده شده است. از این پس، کاربران می‌توانند در چت‌های خصوصی دو نفره به زمان دقیق خوانده‌شدن پیام خود توسط طرف مقابل نیز دسترسی داشته باشند.
البته این قابلیت تنظیمات اختصاصی خودش را نیز دارد که این تنظیمات مستقیماً وابسته به تنظیمات استاتوس Last Seen شما تعیین می‌شود. اگر استاتوس Last Seen کاربران از دید برخی از کاربران پنهان شده باشد؛ می‌توان زمان خوانده‌شدن پیام‌ها را نیز از این افراد پنهان کرد.

استاتوس Last Seen و زمان خوانده‌شدن یک‌طرفه

به‌صورت پیش‌فرض، مخفی کردن استاتوس Last Seen و زمان خوانده‌شدن پیام‌ها از دیگر کاربران به این معنی‌ست که شما نیز دیگر به این جزئیات آنها دسترسی نخواهید داشت. اما برای کاربران نسخه اشتراکی Telegram Premium همیشه یک استثنا وجود دارد!
مشترکین این سرویس می‌توانند آخرین زمان آنلاین بودن و زمان خواندن پیام‌های خود را از دید دیگران پنهان کنند و در عین‌حال همچنان این اطلاعات را درباره دیگران مشاهده کنند.

نگاهی اجمالی به دیگر قابلیت‌های آپدیت تلگرام

در مجموع، آپدیت ماه فوریه تلگرام سرشار از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید برای کاربران نسخه رایگان و البته نسخه اشتراکی Telegram Premium می‌باشد. به‌صورت خلاصه‌شده، دیگر قابلیت‌های این آپدیت به‌شرح زیر هستند.

  • مجوزهای پیام‌های خصوصی: کاربران اشتراکی تلگرام می‌توانند به کمک این قابلیت مشخص کنند که چه کسانی (تمام کاربران/مخاطبین/ فقط کاربران Premium) می‌توانند برای آن‌ها پیام ارسال کنند.

-زمان بارگذاری سریع‌تر و افزایش کیفیت استوری‌ها: علاوه‌بر افزایش 4 برابری زمان بارگذاری ویدیوهای استوری، کاربران Premium می‌توانند این محتواها را با کیفیت بالاتری مشاهده کنند.

  • طراحی جدید برای اشتراک‌گذاری مخاطبین: طراحی تازه این قابلیت، رنگ و آیکون‌هایی که کاربران در تنظیمات شخصی خود انتخاب کرده‌اند را نمایش می‌دهد.
  • بهبود پیام‌های ویدیویی در سیستم‌عامل iOS
  • آیکون‌های جدید در سیستم‌عامل macOS

منبع: Telegram

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array