به گزارش ایران دکونومی، در طرح کالابرگ الکترونیک که از خردادماه امسال پایه گذاری شد، و کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شدند. 

 این طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، در سبد غذاییِ تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

صولت مرتضوی وزیر کار اعلام کرد: به مناسبت دهه فجر از توسعه طرح کالابرگ خبر داد و گفت: برای تسهیل استفاده مردم از طرح کالابرگ، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان برای بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی، لغو شد.

وی افزود: پیش از این هر فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای تعیین‌شده خریداری می‌کرد تا یارانه دریافتی او ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد، اما اکنون این شرط لغو شده است.

زمان واریز یارانه تشویقی طرح کالابرگ الکترونیکی «طرح فجرانه»

مبلغ یارانه تشویقی طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۷ بهمن در حساب یارانه افراد شارژ می‌شود.

مدت طرح فجرانه ۳ ماه است و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

 ۱۱ قلم کالا کدگذاری شده که هر کس به هر میزان از این ۱۱ قلم کالا خریداری کند،‌مشمول یارانه کالابرگ می‌شود.

تا پیش از این دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این قشر باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل‌ آنها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آنها به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

و دهک‌های چهارم تا نهم نیز ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اما بر اساس توضیحات وزیر کار در مورد «طرح فجرانه» افراد دهک سوم که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان بود، با استفاده از کالابرگ یارانه آنها به ۶۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. برای سایر دهک‌ها که یارانه نقدی آنها ۳۰۰ هزار تومان است، با استفاده از کالابرگ، یارانه دریافتی آنها به ۵۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

این طرح کاملا اختیاری است و افراد می‌توانند به صورت اختیاری از این طرح‌ استفاده کنند.و مشمول افزایش یارانه شوند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array