به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، G20، یک مجمع بین دولتی متشکل از 19 کشور و اتحادیه اروپا، برنامه ریزی کرده است تا یک چارچوب مشترک برای کمک به همه کشورها برای مقابله با ریسک‌های مرتبط با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

ریاست جمهوری هند، G20 خواستار سیاست‌های هماهنگ جهانی ارزهای دیجیتال شد، چشم اندازی که توسط وزیر دارایی کشور، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman) ارائه شد. با این حال، با فروپاشی اکوسیستم‌های متعددی که بر سرمایه گذاران در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، سیتارامان معتقد است که اصلاحات متفاوت کمکی به رسیدگی به دسترسی جهانی ارزهای دیجیتال نخواهد کرد.

او در سخنرانی در موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون (Peterson) در واشنگتن دی سی، بر فروپاشی کریپتوهای متعدد تاکید کرد و در عین حال نیاز به تلاش هماهنگ از همه حوزه‌های قضایی را آشکار کرد:

«با توجه به فروپاشی‌ها و شوک‌های فراوان در ارزهای دیجیتال، رمزارزها بخش بسیار مهمی از بحث تحت ریاست جمهوری G20 هند هستند. ما به دنبال ایجاد یک چارچوب مشترک برای همه کشورها برای مقابله با این موضوع هستیم.»

G20

علاوه بر این، سیتارامان هدف G20 را برای گردهم آوردن اقتصادهای جهانی برای مبارزه با مشکلات بدهی و تورم فوق العاده در اقتصادهای کوچکتر مانند سریلانکا و غنا فاش کرد. وی در این رابطه گفت:

“در G20، فرصتی برای هند وجود دارد که همه کشورها را گردهم آورد تا مشکلات بدهی در کشورهای با درآمد متوسط و کم درآمد را برطرف کند. موسسات چندجانبه در 3 تا 5 سال آینده قطعنامه‌هایی را برای کشورهای دارای بدهی ارائه می‌کنند.”

ریاست جمهوری هند در G20 در 30 نوامبر 2023 (9 آذر 1402) به پایان می‌رسد و تقریباً هفت ماه برای این گروه 20 کشوری باقی می‌ماند تا اصلاحات کلی ارزهای دیجیتال را انجام دهند که می‌تواند در سراسر حوزه‌های قضایی اجرا شود.

از سوی دیگر، اقتصاد سابق السالوادور (El Salvador) که قبلا با مشکل مواجه بود، اهمیت دارایی‌ خاصی مانند بیت‌کوین را در کاهش تأثیر تورم فوق‌العاده و وابستگی به دلار آمریکا نشان داد.

شبکه پرداخت خانگی هند، رابط پرداخت یکپارچه (UPI)، نیز در حال توسعه است.

از زمانی که UPI به عنوان یک سیستم پرداخت در هند معرفی شد، زندگی هندی‌ها را متحول کرد، اما در واقع، سیستم پرداخت دیجیتال هند به طور پیوسته در سطح جهانی جذاب می‌شود و توسط کشورهای دیگر پذیرفته می‌شود

— (@mygovindia) 21 فوریه 2023 (2 اسفند 1401)

سیستم پرداخت سریع پی نو (PayNow) سنگاپور اخیراً UPI را یکپارچه کرده است تا امکان پرداخت سریع برون مرزی را فراهم کند. در زمان اعلام این خبر، مشخص شد که بانک دولتی هند، بانک خارج از کشور هند، بانک هند و بانک ICICI حواله‌های خروجی را تسهیل می‌کنند و اکسیز بانک (Axis Bank) و دی‌بی‌اس بانک (DBS Bank) هند حواله‌های ورودی را تسهیل می‌کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array