به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر (Jupiter)، که یک پلتفرم معاملاتی مبتنی بر شبکه سولانا است، با ثبت حجم معاملاتی معادل 480 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته در صدر جدول صرافی‌های غیرمتمرکز قرار گرفت. این جهش همزمان با هیجانات ناشی از ایردراپ یک میم کوین جدید و افزایش سوآپ استیبل کوین‌ها صورت گرفته است.

در پی ثبت این رکورد کم‌نظیر، ژوپیتر توانست هر دو نسخه V2 و V3 صرافی مبتنی بر اتریوم یونی سوآپ (Uniswap) را با 10 میلیون دلار اختلاف پشت سر بگذارد. طبق داده‌های وب‌سایت کوین گکو (CoinGecko)، مجموع حجم معاملات این دو پروتکل در 24 ساعت گذشته به رقم 470 میلیون دلار می‌رسد.

حجم معاملات ژوپیتر
حجم معاملات ژوپیتر در 24 ساعت گذشته به 480 میلیون دلار رسیده است. منبع: CoinGecko

علت اصلی افزایش حجم معاملات ژوپیتر چیست؟

طبق داده‌های منتشر شده، بیش از 50 میلیون دلار از کل حجم معاملات روزانه ثبت شده در صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر به فعالیت معامله‌گرانی مربوط می‌شود که مشغول خرید و فروش توکن وِن (Wen) هستند. این میم کوین اکنون توسط کلیه کاربران سولانا که در طی شش ماه گذشته با این صرافی تعامل داشته و همچنین صاحبان تلفن همراه سولانا یعنی ساگا (Saga) قابل مطالبه است.

توکن ون برای کاربران ژوپیتر
میم کوین ون به تمام کیف پول‌های سولانا که در 6 ماه گذشته با ژوپیتر کار کرده‌اند واریز شد. منبع: ون

ظاهراً این میم کوین به صورت آزمایشی توسط توسعه‌دهندگان ژوپیتر، قبل از انتشار توکن بومی صرافی یعنی JUP طراحی شده است. قرار است توکن بومی ژوپیتر روز 31 ژانویه (11 بهمن) رسماً روانه بازار شود.

گذشته از توکن وِن، بخش عمده‌ای از حجم معاملات روز گذشته ژوپیتر به معاملات سولانا (SOL) با استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) و تتر (USDT) مربوط بوده است که 191 میلیون دلار از کل حجم روزانه را به خود اختصاص داده است.

بر اساس داده‌های به دست آمده از اوراق دائمی که در صرافی غیرمتمرکز Aevo معامله می‌شوند، توکن‌های JUP در مرحله پیش از بازار، با قیمتی در حدود 0.61 دلار معامله می‌شوند. ارزش کل یک میلیارد توکن ایردراپ شده JUP، با احتساب قیمت فعلی به بیش از 600 میلیون دلار می‌رسد.

هیجان بازار در مورد توکن‌های WEN و JUP در میان انبوهی از ایردراپ‌هایی ایجاد شده است که اخیراً از پروژه‌های مختلف در اکوسیستم کریپتو اجرا شد. برای مثال روز 25 ژانویه (5 بهمن)، راه حل مقیاس‌پذیری اتریوم AltLayer یک ایردراپ 100 میلیون دلاری را برای کاربران خود اجرا کرد.

در همین حال، توسعه‌دهنده Dymension که برای راه‌اندازی شبکه اصلی خود ظرف چند روز آینده آماده می‌شود، در مجموع 70 میلیون توکن DYM  به ارزش حدود 210 میلیون دلار را برای کاربران واجد شرایط ارسال خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array