به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در پی وقوع یک حمله هکری، صرافی ارزهای دیجیتال کره‌ای GDAC متحمل زیانی 13.9 میلیون دلاری شد. طبق اعلامیه روز 10 آوریل (21 فروردین) این صرافی، مدیر عامل آن یعنی هان سونگ-هوان (Han Seunghwan) اعلام کرد GDAC در پاسخ به این حمله، تمام سیستم واریز و برداشت‌های این پلتفرم را متوقف کرده است و اقدامات اضطراری تعمیر و بازیابی سرور را آغاز نموده است.

بر اساس این اعلامیه، هکر موفق شده است صبح روز نهم آوریل (20 فروردین) کنترل برخی از کیف پول‌های داغ این صرافی را به دست بگیرد و از ساعت 7 صبح همان روز به وقت کره، شروع به انتقال رمزارزها به کیف پول‌های تحت کنترل خود نموده است. در این حمله حدود 61 واحد بیت کوین، 350.5 واحد اتر، 10 میلیون ارز WEMIX و مقادیر تتر (USDT) به ارزش 220000 دلار به سرقت رفت که ارزش آن در مجموع به حدود 13.9 میلیون دلار ارز دیجیتال (با احتساب قیمت‌های روز 10 آوریل) می‌رسد.

توییت GDAC

در این اطلاعیه آمده است که مبلغ سرقت شده «تقریباً 23 درصد از کل دارایی‌های امانی فعلی صرافی GDAC را تشکیل می‌دهد». ظاهراً GDAC جریان این حمله هکری را به آژانس امنیت و اینترنت کره (KISA) گزارش کرده و واحد هوش مالی (FIU) این کشور را از ضرر وارده شده در نتیجه این حمله مطلع نموده است.

به‌علاوه، GDAC از صرافی‌های رمزارزی در سراسر دنیا خواسته است از پذیرش واریزهایی که از آدرس منصوب به هکر انجام می‌شود خودداری کنند. سونگ-هوان گفت هنوز مشخص نیست که صرافی چه زمانی برداشت‌های خود را از سر خواهد گرفت چرا که تحقیقات هنوز در حال انجام است.

مشکل حملات هکری در صرافی‌های متمرکز همچنان یکی از معضلات اصلی در صنعت کریپتو به‌شمار می‌رود. برای مثال صرافی بزرگ کریپتو دات کام (Crypto.com) در ژانویه 2022 (دی 1400) طی یک حمله، بیش از 15 میلیون دلار از دست داد. در بحبوحه بحران نقدینگی اف تی ایکس (FTX)، یک مهاجم 663 میلیون دلار از این صرافی ورشکسته به سرقت برد. حمله اخیر به صرافی GDAC نیز احتمالاً اولین هک بزرگ یک صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال در سال 2023 است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array