به گزارش ایران دکونومی، سیزدهمین دوره نمایشگاه کار ایران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در روزهای ۲۵ تا ۲۷ بهمن 1402 در برج میلاد تهران برگزار و طی آن ۱۴۰۰ موقعیت شغلی از سوی 70 شرکت حاضر به کارجویان معرفی خواهد شد.

جالب توجه است که تعداد شرکت‌های متقاضی حضور در سیزدهمین دوره نمایشگاه کار 1402، نسبت به سال گذشته (1401) حدوده 50 درصد رشد نشان می‌د‌هد.

نمایشگاه کار ایران رویدادی است که برای جذب کارجویان در محیط‌های شغلی برگزار می‌شود. شایان ذکر است که در نمایشگاه کار 1402، 70 شرکت در حوزه‌های مختلف از فناوری اطلاعات گرفته تا پتروشیمی، صنایع غذایی، نرم افزار، دارو و پزشکی حضور خواهند داشت تا حدود 1400 فرصت شغلی را به کارجویان معرفی نمایند.

در این راستا «شریف خانی» معاون امور مالی و اداری دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که این نمایشگاه بستری برای تمامی کسانی است که جویای کار هستند؛ چرا که طی روزهای برگزاری رویداد، امکان تبادل نظر میان کارفرمایان و کارجویان فراهم است.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: «5 دوره اخیر این نمایشگاه در خارج از دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده و در کل طی 13 دوره برگزاری، 3800 نفر جذب محیط‌های شغلی شده‌اند.»

از جمله بخش‌های جانبی نمایشگاه می‌توان به 20 کارگاه آموزشی و ارائه مشاوره شغلی اشاره نمود.

«شریف خانی» همچنین گفت: «پس از برگزاری نمایشگاه با شرکت‌ها جهت اعلام تعداد جذب تماس گرفته می‌شود. طبق خوداظهاری شرکت‌ها؛ سال 1401 حدود 3 تا 4 هزار نفر در روزهای برگزاری نمایشگاه جذب و استخدام شدند.»

این عضو هیات علمی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران عامل شرکت‌ها تامین نیروی انسانی است، گفت: «عطش شرکت‌ها به نیروی انسانی در کشور احساس می‌شود. به نظر می‌رسد این نیاز ناشی از توسعه شرکت‌ها بوده و مهاجرت نیز به این نیازمندی دامن زده است.»

نمایشگاه کار ایران ششمین بار است که در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه بستری برای موقعیت‌های شغلی دانشجویی و کسانی است که دنبال فرصت شغلی مناسب هستند. علاقمندان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، از مشاوره‌های رایگان و کارگاه‌های آموزشی نیز بهره ببرند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array