به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرده است که روز جمعه، 26 ژانویه (6 بهمن) چندین جفت ارز معاملات اسپات را از این پلتفرم حذف خواهد کرد. طبق این بیانیه، جفت ارزهای مورد نظر عبارتند از: COMBO/BNB، IOST/ETH، CRV/ETH، NEO/ETH، QUICK/TUSD، QKC/ETH، RUNE/EUR، و WOO/BNB.

این صرافی هنوز دلیل مشخصی برای این تصمیم خود ارائه نکرده و فقط یادآور شده است که بررسی‌های دوره‌ای کلیه جفت ارزهای لیست شده در این پلتفرم به قوت خود باقی بوده و به صورت منظم انجام می‌گیرند تا عوامل مهمی همچون نقدینگی ضعیف و یا کافی نبودن حجم معاملات آنها با دقت بررسی شوند.

به طور معمول، حذف یک ارز دیجیتال از یک صرافی بزرگ مانند بایننس تأثیرات منفی معناداری بر قیمت آن دارایی دارد، زیرا با این اقدام، دسترسی آن به طیف گسترده‌ای از خریداران بالقوه کاهش یافته و حتی ممکن است حسن شهرت آن خدشه‌دار شود. با این حال، بیشتر توکن‌های گنجانده شده در این لیست اکنون در منطقه سبز هستند، که با احیای مجدد بازار در 24 ساعت گذشته همزمان شده است.

حذف جفت ارز معاملاتی در بایننس

لازم به ذکر است که از ابتدای سال 2024 تاکنون، بایننس چندین اقدام مشابه نیز انجام داده است. برای مثال، روز 4 ژانویه (14 دی)، چند رمزارز شناخته شده مثل مونرو (XMR)، زی‌کش (ZEC) و چند دارایی دیگر را در فهرست برچسب‌های نظارتی خود قرار داد، تا به طور منظم مورد بررسی بیشتر قرار بگیرند. چند روز بعد نیز، پشتیبانی از 9 جفت معاملاتی از جمله LTC/UAH، FLOKI/TUSD، COTI/BNB، COS/BNB، MULTI/BTC را متوقف کرد.

در مقابل، این صرافی به تازگی چند توکن طرفداری مثل FC Barcelona Fan Token (BAR)، Manchester City Fan Token (CITY)، Paris Saint-Germain Fan Token (PSG) و چند مورد مشابه دیگر را به عنوان دارایی‌های قابل استقراض در برنامه Isolated Margin خود اضافه کرده است. به علاوه اینکه، دو جفت ارز PROS/USDT و WIN/USDT را به عنوان جفت‌های جدید کراس مارجین معرفی نموده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array