به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سه گروه حامی کریپتو در پاسخ به قوانین پیشنهادی، کمپینی راه‌اندازی کرده‌اند که مشوق‌های بسیاری را برای ماینرهای فعال در تگزاس حذف می‌کند.

در اطلاعیه 10 آوریل (21 فروردین)، شورای بلاکچین، اتاق بازرگانی دیجیتال تگزاس و صندوق اقدام ساتوشی از ساکنان تگزاس خواستند در مخالفت با لایحه 1751 سنای ایالت با قانونگذاران تماس بگیرند. این قانون، در صورت تصویب، بخش‌هایی از خدمات شهری و کد مالیاتی برای افزودن محدودیت برای تسهیلات استخراج کریپتو تگزاس را اصلاح می‌کند.

این کمپین با نام «با نوآوری تگزاس درنیفتید» که توسط بسیاری از قانونگذاران برای توصیف بیش از حد دولت استفاده شده است، ادعا کرد که بسیاری از جنبه‌های لایحه استخراج مخالف اصول بازار آزاد است. در حال حاضر، برخی از شرکت‌های استخراج کریپتو اجازه دارند در برنامه‌ای که توسط شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT) سازمان‌دهی شده است، شرکت کنند، که به آنها برای تنظیم بار روی شبکه برق ایالتی در طول دوره‌های تقاضای بالا جبران می‌کند.

پریان بورینگ (Perianne Boring)، بنیانگذار و مدیر عامل اتاق تجارت دیجیتال، گفت: “ما باید یک پیام قوی به سیاست گذاران ارسال کنیم که مردم سیاست‌های حمایت گرایانه را که نوآوری را از بازار بیرون می‌راند، نمی خواهند. در زمانی که مردم اینجا نگران اقتصاد، مشاغل و شبکه انرژی قابل اعتماد در تابستان هستند، این لایحه پیشنهاد اشتباهی در زمان اشتباه است.”

استخراج

عملیات مربوط به شبکه برق تگزاس از زمان طوفان عظیم زمستانی در فوریه 2021 (بهمن 1399) که میلیون ها نفر از ساکنان را برای روزها بدون برق و همچنین آب بر جای گذاشت، تحت نظارت فدرال و ایالتی قانونگذاران و تنظیم کنندگان قرار گرفته است. چنین شرایطی به دلیل ترکیدگی لوله‌های آب به برخی ماینرها آسیب وارد کرده است.

بسیاری از کارشناسان گفتند که بعید است شرکت‌های ارز دیجیتال در بحران انرژی در تگزاس در سال 2021 (1400) نقش داشته باشند، زیرا آنها به‌عنوان بخشی از برنامه ERCOT موقتاً فعالیت‌های خود را تعطیل یا کاهش دادند. برخی از قانونگذاران از جمله سناتور ماساچوست، الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، ERCOT را در مورد مصرف انرژی و اثرات بالقوه زیست‌محیطی شرکت‌های استخراج کریپتو بررسی کرده‌اند.

این کمپین می‌گوید: «شرکت‌های استخراج بیت‌کوین تنها در جولای 2022 (تیر 1401) توانستند 50 هزار مگاوات ساعت برق را کاهش دهند تا به تقاضای بی‌سابقه گرما و انرژی پاسخ دهند و اطمینان حاصل کنند که تگزاسی‌ها می‌توانند به خنک کردن خانه‌های خود ادامه دهند.»

بر اساس سه گروه حامی ارزهای دیجیتال، بیش از 22000 نفر در تگزاس در استخدام بیت کوین هستند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array