به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جاستین ورنگیا (Justin Verrengia)، مجری کانال محبوب ارزهای رمزپایه CryptoNewsAlert، در برنامه اخیر خود مدعی شده است دولت‌های عربستان سعودی و قطر برای یک سرمایه‌گذاری عظیم روی بیت‌کوین آماده می‌شوند. به گفته وی خبر این تصمیم احتمالاً هفته آینده اعلام خواهد شد.

بنابر ادعای این تحلیلگر، دو دولت مذکور احتمالاً درصدد جمع‌آوری حدود یک میلیون واحد بیت کوین (BTC) با استفاده از وجوه دولتی خود هستند. برای این که بزرگی این رقم را به خوبی درک کنید بد نیست بدانید که آدرس کیف پول منتسب به ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، حدود 1.1 میلیون بیت کوین در اختیار دارد.

توییت خرید بیت کوین عربستان و قطر

شایعه این سرمایه‌گذاری وقتی قوت بیشتری گرفت که ماکس کایزر (Max Keiser)، ماکسیمالیست مشهور بیت کوین، در ویدیویی اظهار داشت که ورود دو کشور عربستان و قطر به بازار بیت کوین، سرمایه‌گذاری‌های قبلی غول‌هایی مانند بلک راک (BlackRock) و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) را کم‌رنگ خواهد کرد.

به گفته کایزر تغییر دیدگاه این دو کشور در مورد پرچمدار ارزهای دیجیتال پس از آن صورت گرفت که یک روحانی سعودی اعلام کرد بیت کوین در اسلام قابل قبول است. پس از آن، ورنگیا با اشاره به یک گزارش قبلی یادآور شد که غول نفتی عربستان سعودی یعنی آرامکو با مشارکت هولدینگ SBI درحال کشف و بررسی پتانسیل‌های فضای کریپتو است. وی معتقد است تحقق چنین رویدادی بی‌شک به نفع بیت کوین خواهد بود.

در همین حال، در گزارشی دیگر اشاره شده است که علاوه بر عربستان سعودی، دولت قطر نیز به دنبال سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری از محل صندوق سرمایه‌گذاری مستقل خود (SWF) در بیت کوین است. ناگفته نماند که این شایعه خرید، انعکاسی از احساساتی است که پس از راه اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده در جامعه حاکم شد.

تحلیلگران بر این باورند که راه اندازی این صندوق‌ها پس از سال‌ها تاخیر توسط رگولاتورها در ایالات متحده، موضع بیت کوین را به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری اصلی تثبیت کرده و می‌تواند علاوه بر عربستان و قطر کشورها دیگری را نیز به عنوان سرمایه‌گذار به سمت این دارایی جذب کند. هرچند با وجود این علاقه پایدار، عملکرد بیت کوین طی روزهای گذشته چندان امیدوارکننده نبوده است.

گفتنی است که با وجود ثبت رکورد سالانه قیمت در محدوده 49 هزار دلار بعد از صدور مجوز ETFها، ارزش این دارایی با یک افت شدید به زیر 40 هزار دلار کاهش یافت. طبق داده‌های CoinMarketCap، در زمان نگارش این مطلب، بیت‌کوین با قیمت 39694 دلار به فروش می‌رسد که حدود یک درصد کاهش در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonewsland

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array