به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه شبکه اجتماعی ایکس (X) اعلام کرد یک حساب کاربری رسمی با نام XPayments برای سرویس پرداخت‌های این پلتفرم راه‌اندازی کرده است، قیمت دوج کوین (DOGE) روز 20 ژانویه (30 دی) طی چند ساعت، بیش از 12.8 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح هفتگی خود در حدود 0.08978 دلار رسید. علیرغم اصلاح قیمتی که ارزش این میم کوین را به محدوده فعلی یعنی 0.08106 دلار رسانده است، تشکیل اولین “صلیب طلایی” اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین‌های متحرک (MACD) در تاریخ دوج کوین امید به ادامه روند صعودی و عبور قیمت این میم کوین از 0.1 دلار و حتی فتح کانال یک دلار را در میان سرمایه‌گذاران زنده کرده است.

صلیب طلایی MACD در نمودار قیمت دوج کوین
صلیب طلایی MACD در نمودار قیمت دوج کوین؛ منبع: Trader Tardigrade

تقاطع یا صلیب طلایی چیست؟

صلیب طلایی بر خلاف صلیب یا تقاطع مرگ، یک الگوی تکنیکال است که پتانسیل آغاز یک بازار بلندمدت گاوی (بازار صعودی) را نشان می‌دهد. در همین حال، اندیکاتور مکدی (MACD)، یک شاخص محبوب برای بررسی مومنتوم حرکت یک دارایی در تحلیل تکنیکال به شمار می‌رود. وقتی خط این اندیکاتور به طور همزمان از زیر خط سیگنال عبور کند، یک تقاطع یا صلیب صعودی تشکیل می‌شود که سیگنال خرید را تقویت می‌کند.

علاوه بر صلیب طلایی مذکور و سیگنال صعودی آن، لیست شدن دوج کوین در صرافی محبوب هندی فلیت‌پی (Flitpay) دیگر عاملی بود که به جهش قیمت این دارایی کمک کرد. این صرافی وعده داده است اولین کسانی که از سرویس واریز و برداشت دوج کوین در این پلتفرم استفاده کنند، پاداش تضمین شده 1% دریافت خواهند کرد.

جالب اینجاست که ابزار هوش مصنوعی بارد گوگل (Bard) نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بود که شانس دوج کوین (DOGE) برای عبور از مرز 1 دلار در آینده به ویژه به لطف کاتالیزورهای احتمالی مانند افزایش پذیرش و کاربردپذیری همچنان بالا است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: finbold

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array