به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی ترافرم لبز (Terraform Labs) متعلق به دو کوان (Do Kwon) و شرکت پشتیبان استیبل کوین دیپگ شده ترا یواس‌دی (UST)، برای “حمایت از ورشکستگی” در ایالات متحده درخواست داده است.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس پرونده 21 ژانویه، این شرکت با استناد به برآورد 100 تا 500 میلیون دلاری بدهی‌ها و دارایی‌های خود، برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور درخواست داد.

پرونده ورشکستگی ترافرم لبز
ترافرم لبز روز 21 ژانویه برای حمایت از ورشکستگی اقدام کرد. منبع: CourtListener

چرا اعلام ورشکستگی؟

کریس امانی (Chris Amani)، مدیرعامل ترافرم لبز در بیانیه‌ای مستقل گفت: «جامعه و اکوسیستم ترا انعطاف‌پذیری بی‌سابقه‌ای در مواجهه با ناملایمات نشان داده‌اند؛ اکنون این اقدام از آن جهت ضرورت یافته است که به ما اجازه می‌دهد در راستای اهداف جمعی خود، به کارمان ادامه دهیم و در عین حال چالش‌های حقوقی باقیمانده را حل کنیم.»

«ما قبلاً بر چالش‌های مهمی غلبه کرده‌ایم و علیرغم ناملایمات زیادی که داشتیم، این اکوسیستم پابرجا باقی ماند و حتی به روش‌های جدیدی رشد کرد؛ ما مشتاقانه منتظر حل موفقیت‌آمیز روندهای حقوقی پیش روی خود هستیم.»

طبق پرونده دادگاه، شرکت منحل شده ترافرم لبز بین 100 تا 500 میلیون دلار بدهی تخمینی و به همان میزان دارایی تخمینی دارد.

تشکیل این پرونده ورشکستگی تنها چهار روز پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در پاسخ به درخواست تیم حقوقی دو کوان، با به تعویق انداختن محاکمه او و موکول کردن آن به تاریخ 25 مارس موافقت کرد.

اکوسیستم Terra Money در ماه می 2022 سقوط کرد. مدت کوتاهی پس از انحلال شرکت، محل اختفای یکی از بنیانگذاران اصلی آن یعنی دو کوان همچنان نامشخص بود تا اینکه در مارس 2023 وی پس از تلاشی ناموفق برای استفاده از اسناد هویتی جعلی و ترک کشور، در مونته نگرو دستگیر شد.

تصویری از دوکوان بعد از دستگیری
تصویری از دوکوان بعد از دستگیری

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده برای اولین بار در فوریه 2023 علیه ترافرم لبز و شخص دو کوان یک شکایت مدنی مطرح کرد و ادعا نمود در پروژه مربوط به توکن‌های UST و Terra (LUNA) یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری از نوع اوراق بهادار رمزنگاری شده صورت گرفته است.

اکنون هر دو کشور آمریکا و کره جنوبی به دنبال استرداد دو کوان هستند. گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که او در هر دو کشور به مجازات‌های متعدد محکوم شود. در صورت مسترد شدن وی به کره جنوبی، یعنی جایی که بخش اعظم این جرایم انجام شده است، احتمالاً با حکم 40 سال زندان در این کشور روبه‌رو خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array