به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با ظهور ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT از اوپن ای‌آی (OpenAI) و سازندگان تصویر مولد هوش مصنوعی مانند میدجورنی (Midjourney) و DALL-E 2، هوش مصنوعی (AI) به یک بحث اصلی تبدیل شده است.

گزارش جدیدی از نیویورک تایمز (NYT) نشان داد که در ماه مارس (اسفند 1401)، دو کارمند گوگل تلاش کردند این شرکت را از راه اندازی ربات چت هوش مصنوعی خود که رقیب ChatGPT اوپن ای‌آی است، باز دارند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، به طور خاص شغل کارمندان، بررسی محصولات هوش مصنوعی گوگل است. ظاهراً کارمندان معتقد بودند که این فناوری “اظهارات نادرست و خطرناک” را ایجاد می‌کند.

کارمندان و متخصصان اخلاق مایکروسافت ماه‌ها قبل نگرانی‌های مشابهی را مطرح کردند، زیرا این شرکت نیز برنامه‌ریزی کرده بود تا یک چت ربات هوش مصنوعی را در مرورگر بینگ (Bing) خود ادغام کند. نگرانی‌هایی در مایکروسافت در مورد تخریب تفکر انتقادی، اطلاعات نادرست و فرسایش «بنیان واقعی جامعه مدرن» ابراز شد.

با این وجود، مایکروسافت چت ربات یکپارچه با بینگ خود را در فوریه (بهمن 1401) منتشر کرد و یک ماه بعد، گوگل چت ربات “Bard” خود را در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین 1402) منتشر کرد که هر دوی آنها موفق به انتشار ChatGPT-4 توسط اوپن ای‌آی در نوامبر 2022 (آبان 1401) شدند.

ChatGPT

ما در حال گسترش دسترسی به Bard در ایالات متحده + انگلستان با کشورهای بیشتری هستیم، این یک آزمایش اولیه است که به شما امکان می‌دهد با هوش مصنوعی مولد همکاری کنید. هوپ بارد (Hope Bard) خلاقیت و کنجکاوی بیشتری ایجاد می کند و با بازخوردها بهتر می‌شود.
— ساندار پیچای (@sundarpichai) 21 مارس 2023 (1 فروردین 1402)

از زمان انتشار، ChatGPT گفتگوهای عمده‌ای را در مورد اخلاق و استفاده از چ ربات‌های هوش مصنوعی و تولید کننده‌های تصویر برانگیخته است.

میدجورنی – برنامه‌ای که از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر واقعی استفاده می‌کند – آزمایش رایگان خود را برای جلوگیری از بخش‌های جعلی‌ عمیق یا همان دیپ فیک (deep fake) مشکل‌ساز متوقف کرد. تقریباً در همان زمان، یک مدیر رسانه‌ای استرالیایی خواستار غرامت پولی ChatGPT و هوش مصنوعی برای اخباری شد که مصرف می‌کند.

در همین حال، در نامه‌ای که بیش از 1000 محقق و رهبر فکری در حوزه فناوری از جمله ایلان ماسک نوشته‌اند، نگرانی‌هایی درباره آینده جامعه و حقیقت وجود دارد. این نامه خواستار کاهش سرعت توسعه فناوری است.

دولت‌های جهانی با لحن مشابهی با این فناوری نوظهور برخورد می‌کنند و مقامات ایتالیایی موقتاً ChatGPT را در این کشور مسدود کرده‌اند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز از شرکت‌های فناوری خواسته است تا به خطرات ناشی از هوش مصنوعی رسیدگی کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array