به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، این روزها، ماجرای یک کشیش اهل کلرادو و همسرش که میلیون‌ها دلار سرمایه مردم را از طریق یک رمزارز بی‌ارزش به سرقت بردند به نقل مجالس جامعه کریپتو تبدیل شده است. این زوج ادعا می‌کردند این توکن را به دستور خدا برای مسیحیان مؤمن به بازار عرضه کرده‌اند.

گزارش شده است که کشیش الیژیو الی رگالادو و همسرش کیتلین، حدود 3.2 میلیون دلار سرمایه از طریق فروش توکنی با نام INDXcoin جمع‌آوری کرده‌اند که یک رمزارز است که از طریق کلیسای آنلاین ویکتوریوس گریس (Victorious Grace) منتشر شده بود.

اوایل این هفته، کمیسر اوراق بهادار کلرادو، از این زوج شکایت کرد و مدعی شد که آنها با فریب سرمایه‌گذاران، به طور غیرقانونی اوراق بهادار ثبت نشده‌ای را به فروش رسانده‌اند. بر اساس همین ادعا، روز پنجشنبه، یک قاضی کلرادو، دارایی‌های کلیسای ویکتوریوس گریس را مسدود کرد.

درحالی که کشیش رگالادو مدعی شده است INDXcoin از پشتوانه رمزارزی کافی برخوردار است، کمیسیون اوراق بهادار کلرادو معتقد است این توکن هیچ پشتوانه‌ای “به جز کلام خدا” ندارد. این کمیسیون در متن شکایت خود متذکر شده است که: «متهم از ایمان سرمایه‌گذاران سوءاستفاده کرده و به آنها امید داده است که خداوند موفقیت سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها را تضمین می‌کند.»

توکن INDXcoin کشیش الی

آنها ماه مه گذشته در میان جمعی از دارندگان INDXcoin اظهار داشته‌اند که: «متخصصان جهان می‌گویند کاری که الی و کیتلین انجام می‌دهند فروش نوعی اوراق بهادار است، اما خدا می‌گوید: «نه، این یک کوین سودمند است!».

حتی وقتی عده‌ای از سرمایه‌گذاران نسبت به عدم بازدهی INDXcoin تردید کرده و به فکر برداشت کامل دارایی خود افتاده بودند، الی رگالادو به آنها گفته بود که خدا به او گفته است که همه باید این توکن را هولد کنند و سؤال نپرسند!

شایان ذکر است که توکن INDXcoin تنها از طریق صرافی Kingdom Wealth Exchange در مقابل دلار آمریکا قابل معامله بود. جالب اینجاست که کنترل این پلتفرم معاملاتی نیز بر عهده رگالادو و همسرش بود. به گفته رگولاتورهای کلرادو، برای جلوگیری از فرار بانکی، این صرافی تعطیل می‌شود.

گفته می‌شود در جریان جمع‌آوری بیش از 3 میلیون دلار سرمایه، این زوج حدود 1.3 میلیون دلار پول را صرف خرید کیف‌های دستی لوکس، خدمات زیبایی دندانپزشکی، ماجراجویی با ماشین‌های برفی، یک دستگاه خودرو، بازسازی منزل، تعطیلات لوکس و مواردی از این قبیل کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: decrypt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array