به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «یوشکا فیشر» وزیر خارجه سابق آلمان در مصاحبه‌ای با (Augsburger Allgemeine) که در روز جمعه (29 دی 1402) منتشر شد، اذعان کرد که آلمان در دو سال گذشته از نظر اقتصادی به شدت آسیب دیده است؛ از جمله این آسیبها از دست دادن منابع انرژی ارزان است.

رکود عمیق‌تر از حد انتظار در تولید صنعتی آلمان، طی دو سال گذشته بیشتر صنایع را تحت تأثیر قرار داده است؛ به دلیل کمبود مواد خام و انرژی قیمت‌ها افزایش یافته است.

وزیر خارجه سابق آلمان همچنین گفت: ما در شرایطی هستیم که از نظر اقتصادی، فناوری و سیاست امنیتی با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم. گاز ارزان از دست رفته و دیگر بر نمی‌گردد. فیشر در این مصاحبه توضیح داد که بازار بزرگ صادرات چین از یک فرصت به یک تهدید تبدیل شده است.

اقتصاد برتر اتحادیه اروپا برای بیش از دو دهه از انرژی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کرد؛ این کشور تا قبل از سال 2022 برای نزدیک به 40 درصد از واردات گاز خود به روسیه متکی بود و به همین دلیل آلمان در زمره کشورهایی است که از تحریم روسیه و کاهش عرضه این کشور بیشترین آسیب را دیده است.

آلمان با توجه به اتکای قبلی خود به گاز روسیه و اهمیت انرژی ارزان برای اقتصاد صنعتی خود، در میان کشورهای اتحادیه اروپا، با مشکلات بسیار حاد مواجه شده است.

از سوی دیگر، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد «رابرت هابک» نیز هشدار داد که اقتصاد آلمان پس از کنار گذاشتن گاز روسیه مزیت رقابتی خود را از دست داده است.

منبع: rt.com

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array