به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کیف پول رمزارزی متامسک (MetaMask) سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده است که کاربران اتریوم را قادر می‌سازد نود (گره) اعتبارسنجی خودشان را با قیمتی مشخص اجرا کنند.

روز 18 ژانویه (28 دی)، این ارائه‌دهنده خدمات کیف پول رمزارزها، از سرویس استیکینگ اعتبار سنجی از طریق متامسک پرتفوی (MetaMask Portfolio) رونمایی کرد. اکنون این کیف پول، گره اعتبارسنجی را از طرف سپرده‌گذارانی اجرا می‌کند که 32 واحد اتر (ETH) استیک کرده‌اند. با قیمت فعلی اتریوم، ارزش این عدد تقریباً برابر با 78752 دلار است که مسلماً مبلغ کمی نیست.

طبق بیانیه متامسک، در این سرویس نیازی به pooling  یا سخت‌افزار خاصی نیست. در این اطلاعیه آمده است: «ما گره شما را به شکلی ایمن اجرا می‌کنیم و ضمن تسهیل روند دریافت پاداش استیکینگ، در عین حال خطرات اسلشینگ (یا جریمه کاهش سهم) و از کار افتادگی را نیز کاهش می‌دهیم».

نقاط قوت و ضعف سرویس جدید متامسک

این سرویس جدید می‌تواند برای مبتدیان و یا طرفداران تمرکززدایی وسوسه‌انگیز باشد، زیرا استیکینگ از طریق متامسک می‌تواند نگرانی‌های مربوط به متمرکزسازی ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات استیکینگ مانند پلتفرم لایدو (Lido) را برطرف کند. به علاوه اینکه، نیاز به خرید سخت افزار برای اجرای یک گره شخصی اتریوم را رفع کرده و احتمال اسلش شدن به دلیل قطعی اینترنت را نیز از بین می‌برد.

متامسک

گفتنی است که شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه بلاکچین کانسنسیس (Consensys) وظیفه مدیریت این سرویس را برعهده دارد. این شرکت با وجود مدیریت بیش از 2 میلیارد دلار اتر (ETH) در بیش از 33 هزار اعتبار سنجی، در طول بیش از دو سال فعالیت خود، هرگز هیچ جریمه‌ای دریافت نکرده است.

سرمایه گذاری از طریق متامسک در حال حاضر 3.8٪ سود سالیانه دارد؛ با این حال، این پلتفرم حق دریافت 10٪ کمیسیون از جوایز اعتبارسنجی را برای خود محفوظ می‌دارد.

بنیانگذار Rotkiapp، ردیاب پورتفوی کریپتو، در این زمینه می‌گوید: “این سرویس جدید ایده جالبی است، اما هر کاربری که زحمت مقایسه آن با سایر گزینه‌های موجود در بازار را به خود بدهد متوجه می‌شود که کارمزد 10 درصدی گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران نیست».

در حقیقت، با کم کردن سود حاصل از استیکینگ در متامسک از کارمزدهای آن، به همان سود 3.4 درصدی می‌رسیم که اکنون لایدو به سپرده‌گذاران خود ارائه می‌کند.

لایدو پلتفرمی محبوب در صنعت لیکوئید استیکینگ است که در حال حاضر 9.3 میلیون اتر (ETH) استیک شده به ارزش 22.9 میلیارد دلار را در اختیار دارد. طبق داده‌های Ultrasound.Money، این رقم حدوداً معادل 40 درصد از کل 28.8 میلیون واحد اتر (ETH) موجود است. به عبارت دیگر، حدود یک چهارم از کل عرضه در گردش اتریوم اکنون استیک شده است.

به غیر از ارائه‌دهندگان خدمات استیکینگ غیرمتمرکز، هولدرهای اتریوم می‌توانند از صرافی‌های متمرکزی همچون کوین بیس نیز استفاده کنند که 25 درصد از پاداش استیکینگ را دریافت می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array