به گزارش ایران دکونومی،قیمت دلار امروز با افزایش ۳۰۰ تومانی در زمان بازگشایی بازارها معامله شد. نوسانات افزایشی دو روز اخیر بازار ارز این اسکناس را صبح امروز وارد کانال ۵۳ هزار تومانی کرد.

اخبار سیاسی منتشر شده و تنش‌های ایجاد شده در منطقه به واسطه حملات موشکی سپاه پاسداران از جمله علل صعودی شدن قیمت دلار در بازار است. 

حسن حسن خانی کارشناس ارزی، در مورد قیمت دلار در روزهای آینده می‌گوید: افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر موقتی است و تا پایان سال جهش نخواهیم داشت.

فرشاد پرویزیان نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران می‌گوید: با توجه به تجربیات قبلی، پیش بینی من این است که که نوسان قیمت دلار موقتی است.

مسعود توکلی کارشناس بازار ارز، در این باره می‌گوید: بر اساس تجربیات قبلی، پیش بینی می‌کنم که بزودی شاهد عقب گرد قیمت دلار خواهیم بود.

آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: مطمنا با دخالت قاطع بانک مرکزی روند افزایشی دلار بزودی مهار خواهد شد.

رحمان سعادت اقتصاد دان، هم در این باره می‌گوید: افزایش نرخ ارز بر اثر فضای روانی ایجاد شده و کوتاه مدت و موقتی خواهد بود.

 برخی دیگر هم معتقدند در صورتی که روند اخبار همچنان پرتنش باشد، دلار تا منطقه قیمتی ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان نیز صعود خواهد کرد.  

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array