به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، BYD قصد دارد 14 میلیارد دلار در ویژگی‌های هوشمندتر خودرو سرمایه‌گذاری کند.

بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت «بی وای دی» (بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان)، 100 میلیارد یوان (14 میلیارد دلار) را برای توسعه ویژگی‌های هوشمند خودرو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که خودروساز چینی تلاش می‌کند فاصله خود را با رقبای تولید خودروهایی با سیستم‌های کمک راننده و سایر فناوری‌های پیشرفته کاهش دهد. مدیر عامل BYD روز گذشته (سه شنبه، 26 دی) اعلام کرد که قصد دارد سیستم خودروی هوشمند خود را راه‌اندازی کند.

این سیستم چندین فناوری را که BYD هم در هوش خودرو و هم سیستم الکتریکی توسعه داده است در برمی‌گیرد؛ از جمله هوش مصنوعی ابری، اتصال شبکه 5G، رانندگی هوشمند و ویژگی‌های کابین هوشمند، که به خودرو امکان می‌دهد تغییرات محیط داخلی و خارجی را درک و خود را با آن هماهنگ سازد.

این شرکت اعلام کرده که زمان آن رسیده که ایمنی و راحتی رانندگی افزایش یابد. BYD، که به خاطر باتری‌های باکیفیت‌اش معروف است، با همتایان داخلی خود مانند Nio و Xpeng رقابت می‌کند. بنابراین، برای حفظ فروش بالای خود، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی هوش مصنوعی می‌کند. شرکت Nio مستقر در شانگهای، اولین گوشی هوشمند این شرکت را که به طور خاص به عنوان یک دستگاه همراه برای خودروهای برقی خود طراحی شده بود، در سپتامبر 2023 عرضه کرد و بیش از 30 ویژگی خاص خودرو مانند حالت پارک خودکار، باز کردن قفل ماشین با فشار دادن یک دکمه حتی در صورت وجود گوشی هوشمند را ارائه کرد.

در سال 2023، بیش از 57 درصد از وسایل نقلیه فروخته شده BYD، با سیستم‌های رانندگی هوشمند عرضه شد و این شرکت انتظار دارد این درصد را در سال جاری (2024) افزایش دهد. سال گذشته، بی وای دی (BYD) بیش از 3 میلیون خودرو با انرژی جدید؛ از جمله خودروهای کاملاً الکتریکی و هیبریدی فروخت که نسبت به سال 2022 حدود 60 درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، امسال (2024) BYD بیش از 10 مدل خودرو هوشمند پیشرفته مجهز به حسگرهای لیدار (تشخیص نور و محدوده) را روانه بازار خواهد کرد. وی افزود که مدل‌های با قیمت بالای 200,000 یوان سیستم‌های دستیار رانندگی هوشمند پیشرفته را به عنوان یک آپشن ارائه می‌دهند، در حالی که در مدل‌های با قیمت بالای 300,000 یوان استاندارد خواهد بود.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array