به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از ناسا، ماموریت شبیه سازی مریخ اوایل بهمن‌ 1402 آغاز خواهد شد. برای انجام این ماموریت 4 نفر انتخاب شده‌اند که هر یک در زمینه‌ای متخصص و 45 روز را در انزوا در یک زیستگاه ویژه می‌گذرانند که شرایط مریخ را شبیه‌سازی خواهد کرد.

اعضای این تیم 4 نفره عبارتند از: «کامک عبادی»، به‌ همراه «آبیشک باگات»، «سوزان هیلبیگ» و «آریانا لوتسیچ»

ماموریت مریخ ناسا

عکس بالا اعضای این تیم 4 نفره را نشان می‌دهد. نفر دوم از سمت راست «کامک عبادی»، دانشمند متولد ایران است که در سال 2010 به آمریکا مهاجرت کرد تا عضو ناسا شود. وی در حال حاضر متخصص رباتیک آزمایشگاه پیشران جت (JPL) و در تیم مدیریت کاوشگر استقامت مریخ حضور دارد.

مأموریت فوق‌الذکر از 26 ژانویه (6 بهمن‌ماه) در مرکز فضایی «جانسون» ناسا واقع در هیوستون آمریکا آغاز خواهد شد. این تأسیسات 60 مترمربع وسعت داشته و برای شبیه‌سازی وضعیت انزوا، محصورشدن و شرایط زندگی در یک محیط دورافتاده طراحی گردیده است.

ماموریت شبیه سازی ناسا

بیوگرافی کامک عبادی

کامک عبادی، یک متخصص رباتیک در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در جنوب کالیفرنیا است. او یکی از اعضای تیم عملیات پرواز فضایی است که مسئول مدیریت مریخ نورد (Perseverance) ناسا در مریخ است. عبادی در برنامه «آرتمیس» ناسا و مأموریت بازگشت نمونه مریخ از طریق توسعه نقشه‌های مداری و الگوریتم‌های ناوبری جهت فرود هدایت‌شده و فرود دقیق فضاپیماهای خودران بر روی ماه و مریخ، مشارکت دارد.

عبادی متولد تهران است و در سال 2010 به دلیل آرزوی همیشگی خود برای پیوستن به ناسا به ایالات متحده نقل مکان کرد. او دکترای خود را در رشته رباتیک از دانشگاه سانتا کلارا در کالیفرنیا گرفت. در سال 2017 بورسیه دکترا را از JPL دریافت کرد و به توسعه ناوگانی از ربات‌های مستقل برای کشف محیط‌های زیرزمینی ناشناخته کمک کرد.

عبادی تحقیقات پسا دکتری را به طور مشترک در موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا و JPL به پایان رساند. او الگوریتم‌هایی را توسعه داد که اتصال در فضا و دستکاری اجرام فضایی غیرهمکار مانند ماهواره‌ها و سیارک‌ها را کنترل می‌کند.

عبادی در اوقات فراغت خود به عنوان عضو هیئت مدیره یک سازمان غیرانتفاعی فعالیت دارد که متعهد به برهم زدن چرخه فقر از طریق آموزش است. او به عنوان یک ارتباط دهنده فضا و علم در بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی مشارکت دارد و از گذراندن زمان با خانواده، نواختن گیتار، ورزش، حفظ تناسب اندام و یادگیری خلبانی هواپیمای شخصی لذت می‌برد.

منبع: nasa

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array