به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مدیریت دارایی بلک راک (BlackRock) همزمان با آخرین افت قیمت از زمان راه‌اندازی ETF بیت کوین خود، 11500 واحد بیت کوین (BTC) خریداری کرده است. با توجه به این واقعیت که روزانه تنها 900 بیت کوین صادر می‌شود، این رقم بسیار قابل توجه است. به عبارت دیگر، خرید این میزان بیت کوین (BTC) توسط بلک راک عملاً نشان‌دهنده حدود 13 روز تولید بیت‌کوین است که در اختیار یک نهاد واحد قرار گرفته است.

بیت کوین بلک راک
مقدار دارایی‌های صندوق iBIT بلک راک؛ منبع: twitter

لری فینک (Larry Fink)، مدیر عامل این شرکت، گفته است که دیدگاه‌های وی در مورد بیت‌کوین در طول سال‌ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است و او اکنون آن را به عنوان یک “کلاس دارایی پایدار” به رسمیت می‌شناسد.

ریسک کمبود عرضه بیت کوین

بر اساس داده‌های موجود، صندوق قابل معامله در بورس iShares Bitcoin Trust (IBIT) حدود 25 درصد از حجم معاملات ثبت شده در بازه زمانی دو روزه بعد از عرضه نهایی ETF اسپات بیت کین را به خود اختصاص داده است. از این رو، می‌توان اینگونه استنباط کرد که تقریباً 46 هزار بیت کوین طی دو روز گذشته با کمک سایر صندوق‌ها مانند Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) از گردش بازار حذف شده است.

اگر این روند ادامه پیدا کند، بازار بیت‌کوین ممکن است با بحران شدید عرضه مواجه شود. با توجه به رقم خیره کننده جذب 23000 واحد بیت کوین در هر روز، این نرخ حدود 25.5 برابر تولید روزانه بیت‌کوین است.

علیرغم نوسانات قیمت بیت کوین، این دارایی همچنان انعطاف‌پذیر است. علیرغم هزینه‌های بالای مرتبط با GBTC، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETF بیت‌کوین نشانه‌ای قدرتمند از افزایش علاقه سازمانی به این دارایی است و می‌تواند نویدبخش دورانی جدید از کمبود بیت کوین در بازار و پتانسیل جهش قیمت آن باشد.

جریان ورود سرمایه به ETF بیت کوین به 819 میلیون دلار رسید

بعد از گذشت دو روز از اولین جلسه معاملاتی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، بیش از 1.4 میلیارد دلار سرمایه توسط این محصول جمع‌آوری شده است. پس از محاسبه جریان‌های خروجی از GBTC، مجموع خالص ورودی‌ها در تمام محصولات مرتبط با بیت‌کوین به 819 میلیون دلار می‌رسد. این روند با پیش‌بینی‌های قبلی تحلیلگران ETF مطابقت دارد؛ چراکه پیش‌بینی شده بود که ETF‌های بیت‌کوین می‌توانند در اولین سال فعالیت خود حدود 10 میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. شایان ذکر است که GBTC یکی از بزرگترین هولدرهای بیت‌کوین است که بیش از 27 میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت خود دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array